archive-11-12-1392-IMAGE635294624773428287.jpg

بازار قراردادهای آتی سکه اولین روز کاری هفته را در شرایطی پشت سر گذاشت که نوسان قیمتی ارزها موجب شد تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار داخلی افزایش یابد که این موضوع بر روند مثبت قیمت ها در بازار آتی سکه نیز تاثیرگذار بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته، برخلاف کاهش قیمت دلار، بهای یورو و ین در مسیر افزایشی قرار گرفت و تغییرات این دو ارز در بازار خودنمایی کرد. تغییرات ین و یورو روز یکشنبه هم زمان در بازار آزاد و مرکز مبادلات ارزی قابل مشاهده بود. بر همین اساس این امر معامله گران بازار ارز را به سمت بازار سکه کشاند.

به این ترتیب سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و ۱۲۶ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۵۷ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با رشد ۰/۶۲ درصدی به قیمت یک میلیون و۱۳۷ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۵۷ درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند نیز با ۰/۶۲ درصد افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت سال آینده ماه با نرخ یک میلیون و ۱۸۵ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۶۲درصدی را به ثبت رساند.

همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۹هزار و ۴۹۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و  ۱۲۱ میلیارد ریال رسید.

از سویی در بازار نقدی نیز طی روز گذشته، برخلاف کاهش قیمت دلار، روز یکشنبه سکه تمام بهار آزادی با ۶ هزار تومان افزایش به بهای یک میلیون و ۱۱۷ هزار تومان رسیده بود، اما در طول روز با نوساناتی که تجربه کرد در کانال ۱۱۵ هزار تومانی باقی ماند. افزایش بهای سکه بیش از هر چیز انعکاسی از رشد قیمت اونس در بازارهای جهانی روز جمعه و نوسانات نرخ ارز بود. اونس در آخرین روز کاری بازارهای جهانی تا میانه کانال هزار و ۳۰۰ دلار بالا رفت.

به این ترتیب قیمت سکه بهارآزادی و سکه امامی به ترتیب با قیمت‌ یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان و یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز با افزایش اندکی رو به رو شد و به ترتیب با قیمت‌های ۵۶۰ هزار تومان و  ۲۹۲ هزار تومان به فروش رسید.

هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز، طی این روز ۱۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان قیمت داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها