• ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
  • کد خبر: 49208
پتروشیمی

برودت هوا، برف و یخبندان در امتداد سواحل مناطق خلیج مکزیک آمریکا فعالیت مجتمع‌های پتروشیمی و تولید مواد شیمیایی واقع در این نواحی را به تعطیلی کشاند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، فراگیر شدن طوفان قطبی بی‌سابقه در سراسر ایالات‌های آمریکایی خلیج مکزیک منجر به تعطیلی و کاهش تولید مجتمع‌های پتروشیمی، شیمیایی و پالایشگاه‌های این مناطق شد، همچنین برف و یخبندان حمل و نقل را متوقف و برق میلیون‌ها نفر از ساکنان این ایالات‌ها را قطع کرده است.

دمای هوا در قطب پتروشیمی شهر هیوستون ایالت تگزاس در صبح روز سه‌شنبه هفته گذشته (28 بهمن‌ماه) به منهای هشت درجه سانتیگراد (17 درجه فارنهایت) رسید که پایین‌ترین دمای ثبت شده در منطقه به شمار می‌آید.

برف و یخبندان بیشتر مناطق مرکزی ایالات متحده آمریکا را فرا گرفته است.

از آنجا که مجتمع‌های پتروشیمی در ایالت‌های تگزاس و لوئیزیانا بیشتر اوقات سال را در شرایط گرمای شدید فعالیت می‌کنند، پتروشیمی‌های سراسر مناطق واقع در امتداد سواحل خلیج مکزیک در آمریکا مجبور به کاهش یا توقف تولید تاسیسات خود شدند.

خبرها در چند روز اخیر از توقف فعالیت تاسیسات پالایشی شرکت‌های موتیوا (Motiva)، ماراتن (Marathon) و سیتگو (CITGO) حکایت دارد، همچنین شرکت توتال نیز فعالیت واحدهای تقطیر نفت خام خود را در بندر آرتور را به حال تعلیق درآورد.

شرکت لایندل بازل سوئیس نیز فعالیت پالایشگاه هیوستون و مجتمع متیل بوتیل اتر(MTBE) خود را به دلیل سرمای شدید محدود کرد، در حالی که شرکت تی‌پی‌سی (TPC) فعالیت واحد بوتادین خود نیز را به دلیل اتلاف بخار تعطیل کرده است.

شرکت پتروشیمی اوکیو (OQ) نیز به دلیل شرایط جوی در بی سیتی (Bay City) واقع در ایالت تگزاس حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها