gold_bars_5.jpg

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه تغییر چندانی نسبت به روز گذشته نداشته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کمتر کرده و این مساله موجب شده تا قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز تغییر چندانی نسبت به روز دوشنبه نداشته باشد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا به سطح ۱۳۴۹ دلاری رسیده است که نزدیک به بالاترین قیمت در ۳ هفته اخیر بوده است. قیمت طلا روز دوشنبه نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۳۵۲ دلار رسیده بود.

قیمت این فلز زرد روز جمعه نیز تا سطح ۱۳۵۵ دلاری افزایش یافت که این بالاترین رکورد از ۱۲ جولای به شمار می رود.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک در اظهارات مهمی تاکید کرد: فدرال رزرو باید نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی با توجه به وضعیت اقتصادی آمریکا، محتاط باشد.

به نظر می رسد با توجه به کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال، احتمال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده کاهش یافته است.

بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست مهم بانک مرکزی انگلیس هستند. این نشست روز پنجشنبه برگزار خواهد شد و احتمالا بانک مرکزی انگلیس آماده خواهد شد تا برای نخستین بار از سال ۲۰۰۹ میلادی نرخ بهره را کاهش دهد.

این در شرایطی است که نگرانی ها نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به شدت افزایش یافته است.

تولیدات صنعتی آمریکا نیز طی ماه جولای با کاهش روبرو شده است و هزینه های بخش مسکن نیز طی ماه ژوئن با افت نسبی همراه بوده است.

تازه ترین آمارهای موسسه تحقیقاتی جی اف ام اس نیز نشان می دهد که واردات طلای هند طی ماه جولای برای ششمین ماه متوالی با کاهش روبرو شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با افزایش ۰.۶۲ درصدی روبرو شده و به بیش از ۹۶۴ تن رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. انتشار آمارهای اشتغال آمریکا طی ماه گذشته ظاهرا مهمترین عاملی خواهد بود که می تواند بر قیمت طلا در کوتاه مدت تاثیر گذار باشد.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها