سیب

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تدوین استانداردهای لازم برای ورود سیب به بورس کالا خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مهر، عزیز امانی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی روند ورود سیب به بورس کالا که با نمایندگان تشکل‌های مربوطه تشکیل شد، گفت: آذربایجان غربی با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در سال قطب تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود که ارزش اقتصادی بالایی برای منطقه و کشور به همراه دارد.

وی ادامه ادامه داد: عرضه سیب در بورس کالا نه تنها مشکل فروش داخلی این محصول را حل می‌کند بلکه بورس کالا می‌تواند در فروش صادراتی سیب نیز راهکارهایی را به کشاورزان استان ارائه دهد.

امانی ارزش ریالی بازار این محصول در استان را افزون بر ۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: متأسفانه سال هاست شیوه دادوستد این کالا به شکل سنتی بوده و لازم است تا با فراهم آوردن ساز و کارهای لازم به منظور ایجاد اطمینان در طرفین معامله و کشف نرخ واقعی کالا و شفافیت خرید و فروش و نیز معرفی محصول فروشنده به تعداد بیشتر خریداران؛ این محصول مهم و استراتژیک استانی در بورس کالا عرضه و داد و ستد شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: برای ایجاد ساز و کارهای لازم یکی از کارگروه‌های فعال در این فرایند کارگروه تدوین استاندار محصول بوده که اولین جلسه آن تشکیل و موارد مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت امیدواریم در روزهای آتی شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها