بورس کالای ایران می تواند از طریق بین المللی کردن صنعت فولاد ایران، بازارهای مالی را در این حوزه توسعه داده و با جذب سرمایه گذاران بزرگ داخلی و بین المللی، منجر به جذب سرمایه های فعالان بین المللی در این عرصه شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان مطب فوق در نخستین کنفرانس «آهن و فولاد متال بولتن در ایران» که از روز یک شنبه لغایت سه شنبه ( 22 الی 24 شهریورماه)، با حضور «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «مهدی کرباسیان» معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و جمعی از مدیران ارشد شرکت های معتبر جهان از جمله انگلیس، برزیل، آلمان، روسیه، ژاپن، هند و ... در مرکز همایش های جزیره کیش برگزار شد، افزود: بورس کالای ایران مزایای متعددی برای صنعت فولاد دارد که می توان مواردی از قبیل پوشش ریسک، تامین مالی و کمک به بخش خصوصی از طریق کاهش مالیات، حذف واسطه های غیر ضروری، ایجاد شفافیت، و کشف قیمت عادلانه، منصافانه و منطقی را در این راستا بر شمرد.

دکتر سلطانی نژاد در ادامه به وجود ابزارهای نوین مالی برای معاملات فولاد در بورس کالای ایران و اهمیت تامین مالی در این صنعت اشاره کرد و گفت: بورس کالا می تواند از طریق بین المللی کردن صنعت فولاد ایران، بازارهای مالی را در این حوزه توسعه داده و با جذب سرمایه گذاران بزرگ داخلی و بین المللی در این بورس به بهبود استانداردهای ملی افزوده و منجر به جذب سرمایه های فعالان بین المللی در این عرصه شود.

بر اساس این گزارش، در این کنفرانس که با موضوع «جذابیت های سرمایه گذاری در حوزه آهن و فولاد ایران در دوران پسا تحریم»و با هدف ارایه جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری در بخش آهن و فولاد برای مخاطبان برگزار شد، دکتر «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارائی با بیان اینکه یکی از پایه های سرمایه گذاری خارجی ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یک کشور است، گفت : در حالی که منطقه خاورمیانه شرایط مناسبی ندارد، ایران با ثبات ترین کشور منطقه خاورمیانه است.

وی افزود : صنعت فولاد ایران فرصت های خوب و مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی دارد و ما از حضور سرمایه گذاران خارجی برای ورود به این بازار استقبال می کنیم.وزیر امور اقتصادی و دارائی همچنین عنوان کرد : نگاه فنی دولت یازدهم به صنایع فولاد نگاهی راهبردی، جامع و بلند مدت است و حمایت اصولی و متوازن این صنایع از اولویت های اصلی دولت به شمار می رود.

این گزارش حاکی است، دکتر «مهدی کرباسیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو از دیگر سخنرانان این کنفرانس ضمن اشاره به سود آور بودن صنعت فولاد ایران، اظهار کرد : صنعت فولاد کشور طی سال های اخیر رشد خوب و منطقی داشته است.

براساس این گزارش، موسسه بین المللی متال بولتن از 102 سال قبل فعالیت خود را در بخش فلزات آهنی و غیرآهنی و بازارهای این بخش با انتشار مجله ای به همین نام آغاز کرد و پس از آن، فعالیت های خود را با برگزاری کنفرانس های بین المللی توسعه داد. این موسسه سالانه بیش از 60 همایش در سراسر جهان برگزار می کند. موسسه بین المللی متال بولتن تاکنون همایش هایی با موضوعات مربوط به ایران را در خارج کشور از جمله در کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها