promyshlennost.jpg

در پی تضعیف ارزش دلار، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت. با وجود این نگرانی‌ها در خصوص رشد اقتصادی و عرضه مازاد سوخت باعث شده تا همچنان هر بشکه نفت آمریکا زیر ۴۰ دلار و هر بشکه نفت برنت زیر ۴۲ دلار معامله شوند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر بشکه نفت وست‌ تگزاس اینترمدییت با ۱۸ سنت افزایش به ۳۹ دلار و ۶۹ سنت رسید. هر بشکه نفت برنت نیز با ۱۵ سنت افزایش قیمت ۴۱ دلار و ۹۵ سنت معامله شد.

تحلیلگران اعلام کردند دلار که نسبت به اوج ماه جولای خود افتی ۲.۵ درصدی را در برابر سبد ارزهای دیگر تجربه کرده است باعث شده تا قیمت نفت برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر شده و موجب تقویت بالقوه تقاضا شود.

 آدام لانگسون تحلیلگر مورگان استنلی اعلام کرد: «‌خطر نزولی‌شدن قیمت نفت در نیمه دوم سال جاری همچنان وجود دارد. اختلالات عرضه و ریسک‌پذیری در ماه‌های آوریل تا ژوئن به کمک قیمت نفت آمده بود اما اختلالات برطرف شده و تعادل عرضه و تقاضا مجددا با مشکل مواجه شده است

مورگان استنلی اعلام کرد: «بانک آمریکا اعلام کرد که چشم‌انداز اقتصاد جهانی همچنان ضعیف است، این موضوع روی تقاضای سوخت تاثیر می‌گذارد. ما انتظار داریم رشد جهانی کمتر از برآورد تحلیلگران باشد

بازار نفت تحت فشار عرضه مازادی قرار دارد که از دو سال پیش در بخش نفت خام آغاز شده و در حال حاضر به فرآورده‌های پالایشگاهی نیز رسیده است. ذخایر نفتی و فراورده‌های آن پر بوده و سوخت‌های به‌فروش نرسیده در کشتی‌ها انبار شده‌اند.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها