photo_2016-08-03_16-04-33.jpg

دستاوردهای تازه بورس کالای ایران موجب قدرت گرفتن بازارهای کشاورزی شده که این امر تاثیر بسزایی در روند معاملات بازار سرمایه داشته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،دکتر فطانت ر مراسم معارفه دکتر شاپور محمدی و تکریم خود در خصوص آخرین دستاوردهای بازار سرمایه درحوزه بورس کالای ایران گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که طی ماههای اخیر در بازار سرمایه رخ داده و در سال های آینده موجب تحول در بخش کشاورزی شده است، جایگزینی قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی محصولات کشاورزی از طریق بورس کالای ایران بود.

وی افزود: سال گذشته بورس کالای ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مربوطه تجربه موفقی در اجرای قیمت تضمینی ذرت خوزستان داشت که این طرح قابل تامین به سایر محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر ازاقدامات در حوزه بورس راه اندازی معاملات گواهی سپرده سکه طلا بود، به طوری که امروز سکه به صورت روزانه در مکانیزمی شفاف کشف قیمت می شود که در این صورت از مشکلات معاملات نقدی در بازار آزاد کاسته شده است.

دکتر فطانت افزود: توسعه و راه اندازی گواهی سپرده کالایی و صندوق های کالایی که با حمایت وزیر جهاد کشاورزی روبه رو شد از دیگر دستاوردهای بورس کالای ایران به شمار می رود. کشاورزان با استفاده از این ابزارها دیگر ناچار به فروش ارزان قیمت محصولاتشان در فصل برداشت نخواهند بود و می توانند ریسک خود را از نوسانات قیمتی پوشش دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها