اوپک

اوپک در ماه فوریه ۲۴.۸۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۸۷۰ هزار بشکه در روز کمتر از ماه قبل از آن بود که این اولین کاهش ماهانه تولید اوپک از ژوئن ۲۰۲۰ است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیمز، تولید نفت اوپک در ماه فوریه کاهش یافت و به روند ۷ ماه افزایش پیاپی خاتمه داد. دلیل پایین آمدن تولید نفت اوپک کاهش تولید داوطلبانه عربستان علاوه بر سهمیه‌های تعیین شده طبق قرارداد اوپک پلاس بوده است.

اوپک و متحدانش طی ائتلاف اوپک پلاس تصمیم گرفتند تولید را در ماه فوریه تقریباً ثابت نگه دارند ولی عربستان داوطلبانه تولید خود را به خاطر نگرانی در مورد روند کند بهبود تقاضا پایین آورد.

در شرایطی که قیمت نفت به بالاترین رقم طی ۱۳ ماه گذشته رسیده است، ائتلاف اوپک پلاس قرار است روز پنجشنبه در مورد ادامه کاهش تولید مذاکره کند.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت بالای نفت باعث می‌شود این ائتلاف ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولید خود اضافه کند و عربستان هم کاهش تولید داوطلبانه خود را متوقف سازد.

عربستان قول داده بود یک میلیون بشکه در روز از تولید خود را در ماه‌های فوریه و مارس کاهش دهد تا مانع افزایش ذخایر نفتی شود. ریاض در ماه فوریه ۸۵۰ هزار بشکه در روز کاهش تولید داشت ولی صادرات آن در ماه فوریه بالاتر از حد انتظار بود.

تعهد اوپک به قرارداد کاهش تولید در ماه فوریه ۱۲۱ درصد یعنی بالاتر از ۱۰۳ درصد ماه ژانویه بود.

تولید نفت ایران که از قرارداد کاهش تولید معاف شده در ماه فوریه پایین آمد ولی تولید و صادرات آن بالاتر از بسیاری از ماه های ۲۰۲۰ است.

آنگولا صادرات کمتری در فوریه داشت و تولید نفت لیبی هم پس از اعتصاب در بنادر آن پایین آمد.

تولید نفت نیجریه ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و ونزوئلا هم افزایش تولید را گزارش داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها