ساچمه نقره

معاملات قراردادهای آتی نقره تحویل فروردین ۱۴۰۰ امروز در شرایطی به طور آزمایشی راه اندازی شد که سرمایه گذاران با انعقاد ۶۲۱۰ قرارداد، برای ورود این محصول به بازار آتی بورس کالای ایران، فرش قرمز پهن کردند.

به گزارش «کالاخبر»؛ بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران که از ساعت ۱۰ صبح (۳۰ دقیقه پیش گشایش) تا ۱۵ هر روز در جریان است از امروز میزبان قرارداد نقره تحویل فروردین سال آینده به عنوان یک دارایی جدید بود. در شرایطی که استقبال سرمایه گذاران از معاملات آتی نقره پیش بینی می شد با شروع معاملات شاهد رشد لحظه ای حجم قراردادها و نوسان قیمت این محصول بر تابلوی بازار بودیم که در پایان با استقبال خوب سرمایه گذاران، ۶۲۱۰ قرارداد به ارزش ۱۳۵ میلیارد ریال منعقد شد.  

براساس مشخصات این قرارداد، وجه تضمین اولیه، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده و سقف موقعیت های باز برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ۵۰۰ موقعیت در هر کد معاملاتی است.

همچنین هر قرارداد آتی نقره ۱۰۰ گرم، استاندارد کالا به صورت ساچمه مطابق استاندارد ۹۹۹ و حد نوسان قیمت مثبت و منفی ۵ درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل است.

به گفته علیرضا ناصرپور معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران، نکته بسیار مهم در معاملات قرارداد آتی نقره که علیرغم امکان قانونی آن در بورس کالا، برای نخستین بار اجرایی می شود در نظر گرفتن قیمت تسویه در روز سررسید بر مبنای قیمت روز جهانی نقره و نرخ ارز سنا است و می توان گفت اصلی ترین تفاوت قرارداد آتی نقره با سایر قراردادهای فعال در همین موضوع تسویه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها