بورس کالا

در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهای و اظهارنظرهای مختلفی در حوزه بورس کالای ایران بودیم که مهم ترین موضوعات به امضای تفاهمنامه های همکاری میان بورس کالا و راه آهن، راه اندازی معاملات قراردادهای آتی نقره و معامله ۱۰ هزار کنتور در تالار مناقصات اختصاص داشت.

امضای تفاهمنامه با راه آهن

به گزارش «کالاخبر»؛ تفاهمنامه همکاری بورس کالای ایران و راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای راه‌اندازی معاملات حواله حمل ریلی کالا در بستر بورس کالا به امضای حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالا و سعید رسولی مدیرعامل راه آهن رسید.

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این باره گفت: با امضای تفاهمنامه همکاری میان بورس کالا و راه آهن، قرار است شرایطی مهیا شود تا خریداران کالاهای مختلف در بورس کالا به محض ثبت سفارش و خرید کالا، امکان خرید حواله حمل آن کالا را نیز داشته باشند تا روندی نظامند بر معاملات کالاها با کمک شبکه ریلی کشور حاکم شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران نیز درباره این تفاهمنامه همکاری گفت: از این پس تولیدکنندگان حوزه های مختلف شامل صنایع فولاد، پتروشیمی و سنگ آهن که در بورس کالا حضور دارند می توانند همزمان با انجام معاملات کالاهایشان، حواله های حمل و نقل را نیز خریداری کنند تا با بهترین قیمت قادر به حمل و نقل کالای خود باشند.

حامد سلطانی نژاد اظهار داشت: با تشکیل کارگروه مشترک بورس کالا و راه آهن، امیدواریم شرایطی مهیا شود تا علاوه بر معاملات نقد تیکت حمل و نقل، معاملات آتی این حواله ها نیز مشابه مواردی که در بورس ها و اقتصادهای بین المللی رایج است ابتدا بر روی حمل و نقل ریلی و سپس بر روی سایر حوزه های حمل و نقل شکل بگیرد؛ از این طریق فرصتی فراهم شود تا تولیدکنندگان و فعالان بازارهای کالایی بتوانند در مقابل نوسانات قیمت های حمل و نقل پوشش ریسک دهند.

عرضه یک ملک تجاری بخش خصوصی

براساس اطلاعیه عرضه بازار املاک و مستغلات، ۱۹ اسفند ماه جاری یک باب واحد تجاری در حال ساخت (پیشرفت فیزیکی پروژه ۵۰ درصد) با مالکیت شخص حقیقی و به مساحت ۶۳۸۲.۶۵ مترمربع عرضه خواهد شد.

درخشش نقره بر تابلوی بازار آتی

معاملات قراردادهای آتی نقره تحویل فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲ اسفند ماه در شرایطی به طور آزمایشی راه اندازی شد که سرمایه گذاران با انعقاد ۶۲۱۰ قرارداد، برای ورود این محصول به بازار آتی بورس کالای ایران، فرش قرمز پهن کردند.

معامله ۱۰ هزار کنتور برق

در جریان معاملات مناقصه بورس کالا در روز ۱۱ اسفند ماه، ۱۰ هزار عدد کنتور برق مورد تقاضای شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی روی تابلو رفت که با ورود یک تولیدکننده کنتور برق به این معامله و قبول قیمت پایه مورد درخواست متقاضی یعنی سه میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر عدد کنتور این معامله با موفقیت به ثبت رسید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها