سابک+بریتیش پترولیوم

شرکت‌های بریتیش پترولیوم انگلیس و سابک عربستان برای همکاری در زمینه فرآیند پیشرفته بازیافت پلاستیک توافقنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت‌های بریتیش پترولیوم (بی‌پی) و پتروشیمی سعودی بیسیک اینداستریز (سابک) برای همکاری در زمینه پیشبرد اقتصاد چرخشی در زمینه صنایع پتروشیمی و شیمیایی در مجتمع شیمیایی شهر گلزنکرشن آلمان توافقنامه همکاری امضا کردند.

ایجاد زمینه همکاری بلندمدت بین دو شرکت در بخش‌ تولید و همکاری جدید به افزایش تولید محصولات بازیافتی تاییدشده برای ساخت پلاستیک مخلوط به عنوان خوراک کمک می‌کند و به دنبال آن مصرف سوخت‌های فسیلی مورد نیاز در کارخانه‌های پتروشیمی کاهش می‌یابد.

پلیمرهای دایره‌ای تاییدشده بخشی از نمونه کارهای TRUCIRCLE شرکت سابک عربستان هستند که با استفاده از فرآیند پیشرفته بازیافت به پلاستیک مخلوط و مستعمل با کیفیت پایین تبدیل می‌شوند، در غیر این صورت برای سوزاندن یا دفن زباله در اثر حرارت به روغن تجزیه استفاده خواهند شد.

این روغن که به عنوان ماده اولیه جایگزین مواد فسیلی سنتی عمل می‌کند در کارخانه فرآوری شهر گلزنکیرشن آلمان پالایش می‌شود سپس شرکت سابک در کارخانه‌های تولیدکننده پلیمرهای گلزنکیرشن برای تولید محصولات دایره‌ای مجاز استفاده می‌شود.

ماده نهایی دارای خواص یکسان با پلیمرهای بکر است و به شما اجازه می‌دهد پلاستیک بارها و بدون از بین رفتن ویژگی‌هایش بازیافت شود، پس از آزمایش‌های موفقیت آمیز در دسامبر سال ۲۰۲۰، تولید پلیمر با استفاده از مواد اولیه جایگزین در اوایل سال جاری میلادی در این مجتمع آغاز شد.

فهد السویلم، معاون مدیرعامل سابک در بخش پلی‌اتیلن و فروش گفت: این شرکت با ایجاد اقتصاد دایره‌ای جدید کمک می‌کند پلاستیک هرگز به زباله تبدیل نشود.

وی افزود: فرآیند پیشرفته بازیافت این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا تولید مواد پایدارتر را افزایش دهیم و از منابع سیاره زمین به‌طور هوشمندانه استفاده کنیم، در حالی که استفاده از روش‌های معمول مانند محل دفن زباله و سوزاندن را کاهش می‌دهیم.

معاون مدیرعامل سابک در بخش پلی‌اتیلن و فروش ادامه داد: فرآیند پیشرفته بازیافت نقشی مهم در ترکیب بازیافت کنونی ایفا می‌کند زیرا می‌تواند از جریان زباله‌های پلاستیکی که به‌طور سنتی نادیده گرفته یا دور ریخته می‌شوند، ارزش افزوده ایجاد کند.

السویلم تصریح کرد: ما همچنان همکاری‌ با تامین کنندگان بالادستی و مشتریان پایین‌دستی را گسترش می‌دهیم و این ابتکار جدید با شریک بلندمدتمان بی‌پی ما را در مسیر رسیدن به چشم‌انداز ترسیم شده یک گام جلوتر می‌برد.

بی‌پی و سابک از چند دهه پیش در مجتمع شیمیایی گلزنکیرشن آلمان، نقطه آغازین زنجیره ارزش شبکه صنایع شیمیایی در شمال منطقه رور در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان، در بخش‌های مختلف صنایع پتروشیمی همکاری می کنند.

مجتمع پالایش و پتروشیمی در گلزنکیرشن نقش مهمی در صنایع شیمیایی در نوردراین-وستفالن، پرجمعیت ترین ایالت آلمان دارد، شرکت انگلیس بی‌پی با ظرفیت تولید حدود دو میلیون تن، یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید الفین در آلمان را اداره می‌کند.

ولفگانگ استوکل، معاون مدیرعامل بی‌پی در زمینه راه‌حل‌های تخصصی اروپا و آفریقا در این باره گفت: این همکاری نقطه‌ عطفی مهم در چشم‌انداز ما برای دستیابی به ۳۰ درصد از تولید اتیلن و پروپیلن از مواد اولیه پایدار و قابل بازیافت است.

وی افزود: این همکاری موفقیتی خارق‌العاده از طرف گروه مجتمع شیمیایی گلزنکیرشن پس از بیش از یک سال آماده سازی و ایجاد ابتکاری نو با شریکان در شرکت سابک عربستان است و این همان هدفی است که بی‌پی به‌تازگی از آن با عنوان Net Zero نام برده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها