گواهی سپرده

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد سه میلیون و ۱۶۶ هزار و ۱۶۳ گواهی سپرده کالایی به ارزشی بیش از ۲۲۵۸ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال دادوستد شد که این حجم و ارزش معاملاتی بر پایه ۸ دارایی پایه سکه طلا، پسته فندقی و بادامی، زعفران نگین و پوشال، رطب مضافتی، زیره سبز و کشمش سبز قلمی به ثبت رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ در هفته ای که گذشت تعداد دو میلیون و ۵۴ هزار و ۷۰۰ گواهی سپرده سکه طلا با ثبت ارزش بالغ بر ۲۱۲۲ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال خرید و فروش شد که این ارقام بالاترین حجم و ارزش معاملاتی در میان سایر دارایی های پایه بود.

معامله گران تعداد یک میلیون و ۷ هزار و ۱۲۸ گواهی سپرده زعفران نگین را نیز معامله کردند و ارزش ۱۲۰ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.

۹۰ هزار و ۵۱۱ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش تقریبی ۷.۲ میلیارد ریالی را در پی داشت.

معامله ۳۵۵۲ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز در مجموع ارزش ۴ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریالی را رقم زد.

براساس آمار ثبت شده در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد ۷۲۹۴ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی نیز به ارزشی بیش از یک میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال خرید و فروش شد.

معامله گران تعداد ۲۲۵۹ گواهی سپرده زیره سبز را نیز خریدند و ارزش تقریبی یک میلیارد ریالی را رقم زدند.

طی این معاملات ۷۱۹ گواهی سپرده رطب مضافتی نیز مورد معامله قرار گرفت و ارزشی بالغ بر ۱۲۶ میلیون ریال برای این دارایی پایه رقم خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها