• ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
  • کد خبر: 50420
مس

طبق گزارش رئیس هیئت مدیره شرکت «ترافیگورا» بازار مس تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ میلیون تن کسری عرضه خواهد داشت که همین عامل بالارفتن قیمت فلز سرخ در جهان خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از با اقتصاد، «جرمی ویر» گفت احتمالا تا سال ۲۰۳۰ بازار مس حدودا ۱۰ میلیون تن کسری عرضه خواهد داشت و تعادل بازار مس با این کسری بر هم خواهد خورد.

«ویر» خاطرنشان کرد چین همچنان بزرگترین فاکتور محرک بازار مس خواهد بود. سیاست‌گذاری چین،‌ اتحادیه اروپا و دولت جدید ایالات متحده در راستای کربن‌زدایی از صنعت باعث افزایش شدید تقاضای مس در بازار جهانی در بخش زیرساخت‌های ضدکربنی و گریدهای الکتریکی خواهد بود.

طی این هفته قیمت مس در بورس فلزات لندن به بالاترین قیمت خود در یک دهه اخیر رسید که کمبود عرضه مس عامل اصلی این افزایش قیمت بوده است.

رئیس هیئت مدیره «ترافیگورا» در ادامه سخنان خود عنوان کرد یک سوم افزایش تقاضای مورد نظر فلز مس در بخش خودروهای الکتریکی خواهد بود. یک سوم دیگر مربوط به توسعه زیرساخت‌های پاک و بقیه آن مربوط به بازارهای نوظهور خواهد بود.

از منظر وی قیمت مس بالا خواهد رفت و همین افزایش قیمت منجر به افزایش انگیزه‌ها برای رشد تولید مس و تعریف پروژه‌های جدید بهره‌برداری از معادن مس خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها