پتروشیمی

رئیس کمیته نفت و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین صنایعی که امسال می تواند با افزایش تولید محصولات مختلف خود از اقتصاد ایران پشتیبانی کند، صنعت پتروشیمی است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، حسین حسین زاده، رئیس کمیته نفت و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی طی چند سال اخیر به ویژه  دردوران تحریم‌های سخت اقتصادی همواره پشتیبان اقتصاد ایران بوده است، گفت: صنایع بزرگ کشور  در سال جهش تولید عملکرد مطلوبی را رقم زدند و امسال نیز باید این روند تداوم یابد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با نام‌گذاری سال ۹۹ با نام جهش تولید، نشان دادند که خاکریز دفاعی نظام اسلامی در مقابل تحریم‌های هوشمند و چندلایه، تمرکز و تکیه بر توان داخلی با محوریت تولید است. با این وصف ایشان با نشان دادن نقشه راه، تکیه بر توان داخلی را پیش روی مسئولان و کارگزاران نظام قرار دادند.

حسین زاده با بیان اینکه بخش عمده تولید در برهه کنونی بر دوش محصولات نفتی و پتروشیمی و صادرات کالاهای غیر نفتی است، ادامه داد: با توجه به شعار سال مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، مسئولان اجرایی با مشارکت بخش خصوصی اعم از تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌توانند اقدام‌هایی را برای افزایش صادرات غیرنفتی به ویژه در حوزه پتروشیمی انجام دهد.

رئیس کمیته نفت و پتروشیمی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاق‌های خوبی در سال گذشته در صنعت پتروشیمی رقم خورد، عنوان کرد: جهش تولید  و ثبت رکوردهای تازه در صنعت پتروشیمی، بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد و متنوع پتروشیمی و استفاده از توانمندی سازندگان داخلی در صنعت پتروشیمی تنها بخشی از اتفاق‌های خوب پتروشیمی در سال گذشته بود که بدون شک این موفقیت‌ها امسال نیز تداوم خواهد یافت.

نماینده لارستان در مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان صنعت پتروشیمی را در توسعه ظرفیت‌های این صنعت با اهمیت دانست و تاکید کرد: طرح‌های جلوگیری از خام‌فروشی در نفت، گاز و پتروشیمی که مدنظر مقام معظم رهبری نیز هست باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش افزوده در بخش پایین‌دست حرکت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها