• ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 50569
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی به دلیل نگرانی از افزایش ذخایر نفت در آمریکا برای سومین روز کاهش پیدا کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۴۶ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۶۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۲ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۶۴ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۰.۵ درصد و شاخص نفت آمریکا ۰.۳ درصد کاهش داشتند.

کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا پس از گزارش هایی درباره عوارض جانبی جدی واکسن استرازنکا، تزریق این واکسن کووید ۱۹ را متوقف کردند هر چند که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که هیچ ارتباطی با این واکسن پیدا نکرده است.

این اقدامات نگرانی ها نسبت به روند آهسته واکسیناسیون در این منطقه و در نتیجه به تاخیر افتادن روند احیای اقتصادی از تبعات پاندمی ویروس کرونا را تشدید کردند. پاندمی ویروس کرونا تقاضا برای نفت را به شدت کاهش داد اما قیمت ها در حال بهبود و بازگشت به سطح پیش از وقوع این بحران سلامت جهانی بودند و اکنون با کندی روند واکسیناسیون در بیشتر کشورها، رشد قیمت ها هم محدود می شود.

در این بین، ذخایر نفت در آمریکا در پی یخبندان ماه گذشته تگزاس که فعالیت پالایشگاه های نفت را فلج کرد، رشد کرده است.

تحلیلگران موسسه ING Economics در یادداشتی نوشتند: ذخایر نفت خام در هفته های اخیر در نتیجه اختلالات فعالیت پالایش نفت در آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده اند و ذخایر نفت به سطح ۵۰۰ میلیون بشکه نزدیک شده اند.

موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه و اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه گزارش هفتگی از ذخایر نفت و فرآورده های نفتی را منتشر می کنند.

ذخایر نفت در هفته منتهی به پنجم مارس، ۱۲.۸ میلیون بشکه رشد کرد در حالی که تحلیلگران رشد کمتر از یک میلیون بشکه ای ذخایر را پیش بینی کرده بودند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا از هفت منطقه بزرگ شیل در آوریل حدود ۴۶ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۷.۴۶ میلیون بشکه در روز می رسد. این آژانس ماه گذشته پیش بینی کرده بود تولید منطقه پرمیان که بزرگترین منطقه تولید نفت شیل در آمریکاست، در مارس کاهش پیدا می کند اما در گزارش ماه جاری در برآوردش تجدیدنظر کرد و افزایش تولید این منطقه به حدود ۳۷۶ هزار و ۲۶۰ هزار بشکه در روز را پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تولیدکنندگان نفت در آمریکا با بهبود قیمت ها، به تدریج به شمار دکل های حفاری افزوده اند اما احیای ضعیف تقاضا و فشار سرمایه گذاران برای کاهش بدهی، مانع از شتاب آنها برای حفاری چاههای جدید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها