02S_6742.jpg

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز)دوشنبه( تحت تاثیر انتشار آمارهای اشتغال آمریکا و افزایش انتظارات سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، با افت نسبی همراه شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای مثبت و امیدوار کننده اشتغال در آمریکا طی ماه جولای موجب کاهش ۲ درصدی قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه شده بود و این روند نزولی امروز دوشنبه نیز ادامه یافته است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده بیشتر شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته است.

قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با ۰.۱ درصد به کمتر از ۱۳۳۴ دلار رسیده است. قیمت طلا برای لحظاتی به کمتر از ۱۳۳۱ دلار نیز رسیده است که این پایین ترین قیمت از ۲۹ جولای به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با ۱.۶ درصد افزایش از روز جمعه تاکنون به بیش از ۹۶.۵۲ واحد رسیده است. قیمت جهانی طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره واکنش نشان می دهد.

اقتصاد آمریکا طی ماه جولای برای دومین ماه متوالی عملکرد مثبت و قابل قبولی در زمینه اشتغال داشته است. این مساله موجب افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی شده است.

اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته بیش از ۲۵۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم بسیار بیشتر از پیش بینی های اولیه کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بوده است.

اکنون بسیاری از بانکهای بزرگ بورس وال استریت نیز پیش بینی می کنند که فدرال رزرو نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش خواهد داد. فدرال رزرو برای نخستین بار در ده سال اخیر در نشست دسامبر ۲۰۱۵ میلادی نرخ بهره را افزایش داده است.

میزان ذخایر طلای چین نیز تا پایان جولای با افزایش نسبی روبرو شده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۷۳ درصد افزایش به بیش از ۹۸۰ تن رسیده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز در آغاز مبادلات روز دوشنبه با افزایش روبرو شده است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو قرار خواهد داشت.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها