مدیر عامل بورس کالای ایران آخرین جزییات اوراق گواهی مشارکت سرمايه گذاری در خودرو را تشریح کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حامد سلطانی نژاد مدير عامل بورس کالای ايران با بيان اين مطلب گفت: اوراق گواهی مشارکت سرمایه گذاری در خودرو با هدف کمک به شرکت های خودرو سازی برای گسترش خط تولید و ایجاد یک پلت فرم تولیدی جدید از محصولات قبل و یا محصول جدید بوده که برای این امر نیازمند منابع مالی است. یکی از راه های تامین منابع مالی می تواند استقراض باشد و یا بجای استقراض اوراق تحت عنوان گواهی مشارکت یا گواهی مشارکت در خط تولید منتشر شود.

سلطانی نژاد ادامه داد: افرادی که در اين کار مشارکت می کنند می توانند در پايان راه اندازی اين پلت فرم يا نقدينگی خود را به علاوه سود تحويل بگيرند و يا اقدام به تحويل خودرو کنند.

مدير عامل بورس کالای ايران با بيان فراهم بودن شرايط در بورس کالا برای مشارکت جمعی يادآور شد: هر فرد می تواند با داشتن حداقل سرمايه برای خريد يک خودرو در اين طرح سرمايه گذاری کند و در ادامه افراد خريدار می توانند اين اوراق را در بازار ثانويه به فروش برسانند و در صورتی که فرد خريدار پس از خريد اين اوراق از خريد منصرف شود این اختیار را دارد تا اوراق را در بازار ثانويه به فروش برساند.

سلطانی نژاد در اين خصوص تاکيد کرد: با اين وجود يک بازار ثانويه هم برای انصراف دهندگان و افرادی که قصد تحويل گرفتن خودور را ندارند و به دنبال کسب سود در بازار مالی اين اوراق هستند، ايجاد خواهد شد که اين طرح به ايجاد يک بازار ثانويه برای انصراف دهندگان کمک خواهد کرد.

وی در توضيح مزيت های طرح اوراق گواهی مشارکت سرمايه گذاری در خودرو بيان کرد: اين طرح علاوه بر این که به نفع خودرو ساز خواهد بود به نوعی هم موجب تامين مالی معامله گران خواهد شد، اما با اين تفاوت که اين تامين مالی علاوه بر نرخ سود رايج بانکی متاثر از نوسانات قيمت خودرو در بازار نیز خواهد بود.

مدير عامل بورس کالای ايران در توضيح مزيت های اين طرح برای تنوع در عرضه خودرو تصريح کرد: طرح اوراق گواهی مشارکت سرمايه گذاری عرضه خودرو را هم متنوع خواهد کرد و ما عرضه کنندگان متنوعی برای خودرو خواهيم داشت که در اين حالت کسانی که اين گواهی را داشته باشند قادر به  تحویل خودرو خواهند بود و در عين حال می توانند اين گواهی را به شخص ديگری واگذار کنند بنابراين منابع عرضه خودرو نيز افزايش خواهد يافت.

وی در پايان خاطر نشان کرد: اين اوراق قصد ورود به سيستم قيمت گذاری خودرو را ندارد، ولی سرمايه گذاران می توانند برای خريد اين اوراق براساس قيمت رايج خودرو، محصول خود را تعيين کنند چه بسا افرادی در زمان بلند مدت بتوانند توانايی خريد داشته باشند نيز امکان خريداری اين اوراق را دارند.

منبع: خبرگزاری موج

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها