• ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
  • کد خبر: 50999
طلا

پس از آنکه طلا بدترین شروع سال خود را در حدود ۴ دهه اخیر به ثبت رساند و شاهد افت ۲۰۰ دلاری قیمت در سه ماهه اول سال بود حالا کارشناسان و تحلیلگران سه سناریو درخصوص روند قیمتی فلز زرد مطرح می کنند.

به گزارش «کالاخبر»؛ شرکت خدمات مالی چند ملیتی Wells Fargo معتقد است طلا هدف قیمتی ۲۲۰۰ دلار را برای سال جاری میلادی محقق خواهد کرد. این شرکت با بیان اینکه طلا با کمبود شدید عرضه مواجه شده است گفت: در گذشته و در چنین زمان هایی شاهد برخی از قوی ترین صعودهای طلا بودیم و در نتیجه طلا ممکن است در آستانه ورود به یک ابر چرخه جدید باشد.

سناریو دیگر این است که درصورت رونمایی طرح مشاغل ۲ تریلیون دلاری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تحول اقتصاد آمریکا که بیش از ۸ سال به طور خواهد انجامید و همینطور افزایش نرخ مالیات شرکت ها به ۲۸ درصد، طلا باز هم دچار تحول خواهد شد. یکی از نکات قابل توجه در این برنامه، سرمایه گذاری ۱۷۴ میلیارد دلاری آمریکا در بازار وسایل نقلیه الکتریکی و همینطور سرمایه گذاری قابل توجه در انرژی های تجدیدپذیر است که این یکی از اهداف شبکه ملی متشکل از ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ می باشد.

سناریو دیگر این است که طلا نمی تواند از افزایش بازده اوراق قرضه چشم پوشی کند. با رشد بازده اوراق قرضه، طلا تقریبا ۲۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد که بدترین شروع در حدود ۴۰ سال اخیر به شمار می رود. همچنین این رویداد منفی ترین واکنش طلا در سه ماهه های موجود از پایان سال ۲۰۱۶ تاکنون است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها