طلا

وب‌سایت «کیتکو» پیرامون پیش‌بینی قیمت طلا در سال جاری اعلام کرد: «هرچند، نرخ بالای واکسیناسیون در دنیا می‌تواند اندکی از بار مشکلات اقتصادی جهان بکاهد، ولی این تأثیر مثبت اقتصادی در آینده نزدیک، رخ نخواهد داد. درنتیجه، نمی‌توان انتظار بازگشت طلا به قیمت پیش از کرونا را تا انتهای امسال داشت. در خوش‌بینانه‌ترین حالت در سال جاری قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در فاصله ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار خواهد بود.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ طبق گزارش منتشرشده توسط «نشریه کیتکو» در دوره‌های بحران اقتصادی و در زمانی که اقتصاد دنیا با چالش، رکود و بحران دست‌وپنجه نرم می‌کند، سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند برای حفاظت از دارایی خود در مقابل نوسانات موجود در بازار اقدام به متنوع ساختن بازارهایی کنند که در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. از طرف دیگر، یک بازار خاص از اهمیت بالاتری برخوردار است و آن، بازار طلا است. اما چرا این بازار می‌تواند به‌عنوان منبعی برای حفظ ارزش دارایی‌ها شناخته شود؟

رشد تقاضا برای طلا در روزهای بحران اقتصادی به سیاست بانک‌های مرکزی کشورها ارتباط دارد. بانک‌های مرکزی برای مقابله با چالش‌های اقتصادی، نرخ بهره بانکی را به پایین‌ترین سطح ممکن تنزل می‌دهند که تأثیر مستقیم و معناداری بر ارزش پول کشورها دارد. در واقع با کاهش نرخ بهره بانکی ارزش پول ملی کشورها به‌شدت تنزل پیدا می‌کند که این وضعیت،  به نفع دارایی‌هایی مانند طلا است که همیشه به‌عنوان منبعی برای حفظ ارزش دارایی‌ها محسوب می‌شده‌اند. بدین ترتیب،  هجوم سرمایه‌گذاران به بازار طلا قیمت آن را افزایش می‌دهد و این وضعیت در سال گذشته اتفاق افتاد.

یکی از عوامل دیگری که روی قیمت طلا در بازار تأثیر دارد، نرخ تورم است. هنگامی که نرخ تورم در کشوری بالا است یعنی وضعیت اقتصادی از ثبات لازم برخوردار نیست، بازهم هجوم سرمایه‌داران به بازار طلا برای حفظ ارزش دارایی‌ها به متغیری مهم در ارتقای قیمت طلا تبدیل می‌شود.

موضوع دیگری که باید در مورد این بازار، موردتوجه قرار گیرد، ارتباط آن با بازار ارز و به‌ویژه، نرخ دلاراست. در میان سرمایه‌گذاران دنیا، طلا می‌تواند جایگزینی برای دلار باشد و در زمانی که اقتصاد آمریکا وضعیت نابسامانی دارد و ارزش دلار در بازار جهانی کاهش پیدا می‌کند، رشد ارزش طلا اتفاق می‌افتد.

برآورد ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ دلاری

وب‌سایت «کیتکو» پیرامون پیش‌بینی قیمت طلا در سال جاری نیز تأکید کرد: «هرچند، نرخ بالای واکسیناسیون در دنیا می‌تواند اندکی از بار مشکلات اقتصادی جهان بکاهد، ولی این تأثیر مثبت اقتصادی در آینده نزدیک، رخ نخواهد داد. درنتیجه، نمی‌توان انتظار بازگشت طلا به قیمت پیش از کرونا را تا انتهای امسال داشت. در خوش‌بینانه‌ترین حالت در سال جاری قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی در فاصله ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها