• ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
  • کد خبر: 51524
سجاد غرقی

نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران می گوید: کاهش اختلاف قیمت سنگ آهن در بورس و بازار از ۱۳۸ درصد به حدود ۱۲۱ درصد رسیده که این موضوع نشان دهنده یک اصلاح نسبی در نرخ ها با عرضه در بورس کالا است.

به گزارش «کالاخبر» روز گذشته در شرایطی ۳۰۰ هزار تن سنگ آهن در دو محموله ۵۰ هزار تنی سنگ آهن دانه بندی و ۲۵۰ هزار تنی سنگ آهن کلوخه روی تابلو حراج باز بورس کالای ایران رفت که با استقبال خریداران در مجموع یک میلیون و ۵۰ هزار تن تقاضا برای خرید این دو محموله در تالار شکل گرفت که به موجب آن کل حجم عرضه شده با افزایش قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت.
در عرضه های دیروز سنگ آهن از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در تالار حراج باز بورس کالا، محموله ۵۰ هزار تنی سنگ آهن دانه بندی تولید مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران با تقاضای ۳۰۰ هزار تنی مواجه شد و به واسطه شکل گیری رقابت میان خریداران قیمت پایه با ۱۹.۷ درصد رشد از ۱۱ هزار و ۳۲۰ ریال به ازای هر کیلوگرم به ۱۳ هزار و ۵۵۰ ریال افزایش یافت.
همچنین ۲۵۰ هزار تن سنگ آهن کلوخه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تقاضای ۷۵۰ هزار تنی همراه شد و همین امر سبب شد قیمت پایه با رشد ۱۶.۹۶ درصدی از ۱۰ هزار و ۲۶۰ ریال به ازای هر کیلوگرم فروشنده به ۱۲ هزار ریال برسد. 

سجاد غرقی درخصوص عرضه سنگ آهن در بورس در روزهای یکشنبه به معدن۲۴ گفت: در این زمینه یک مسیر منطقی در پیش گرفته شده است، مشروط به اینکه مداخلاتی انجام نشود.

به گفته نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران، هنوز فاصله قیمتی بالایی بین قیمت سنگ آهن در بورس و قیمت بازار وجود دارد، اما این اختلاف از ۱۳۸ درصد به حدود ۱۲۱ درصد کاهش یافته و نشاندهنده یک اصلاح نسبی است.

نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: تاکنون شرکت های بزرگ سنگ آهن مثل گوهر زمین نسبت به عرضه در بورس اقدام نکرده اند و عمده عرضه های انجام شده تاکنون مربوط به یک سری سنگ آهن های هماتیتی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها