زنجیره فولاد

تحولات اخیر در زنجیره تولید فولاد کشور و ورود صنایع بالادستی تا پایین دستی به بورس کالا نوید روزهای روشنی را برای صنعت فولاد و معدن می دهد و البته خبری خوش برای سهامداران صنعتی و معدنی کشور و بازار سهام به شمار می رود چراکه به اعتقاد کارشناسان ورود زنجیره فولاد به بورس کالا، بیانگر کمرنگ شدن رویکرد سیاست قیمت گذاری دستوری و رسیدن سود واقعی حاصل از تولید به شرکت ها و انتفاع سهامداران آنهاست.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، پس از راه اندازی تالار حراج باز بورس کالای ایران در اواخر سال گذشته و استقبال ایمیدرو و شرکت های معدنی از این تصمیم و عرضه های موفق سنگ آهن دانه بندی و کلوخه در این تالار، دیروز شاهد انتشار خبری مبنی بر پذیرش سنگ آهن چادرملو به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن کشور در بازار اصلی بورس کالا بودیم. البته پیش از این نیز سنگ آهن کلوخه مجتمع سنگ آهن سنگان در بازار فرعی بورس کالا پذیرش شده بود. 

این اتفاق همزمان با پذیرش محصول شرکت های حوزه لوله و پروفیل و نورد در بورس کالا و آغاز نام نویسی تولیدکنندگان لوله و پروفیل و مقاطع طویل از اول اردیبهشت ماه در سامانه جامع تجارت نشان دهنده ورود کلیه حلقه های زنجیره فولاد به بورس کالاست، کما اینکه در ماه های پایانی سال 99 پذیرش شرکت های نوردی زیادی در بورس کالا رقم خورد.

به بیان ساده تر زنجیره تولید فولاد برای تحقق شعار سال یعنی "تولید، پشتیانی ها و موانع زدایی ها" و تاکید سیاست گذار مبنی بر ورود زنجیره فولاد به بورس کالا، خود را برای شفاف سازی حداکثری و توزیع سود عادلانه در کل زنجیره آماده می کند؛ این رویداد بدون شک به سود شرکت های تولیدی و سهامداران این شرکت ها در بازار سهام کشور خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها