Captudre.PNG

قیمت فولاد در معاملات آتی چین با رشدی ۴ درصدی به بالاترین سطح خود از ماه آوریل ۲۰۱۶ رسید؛ موضوعی که باعث افزایش قیمت سنگ‌آهن شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تحلیلگران مورگان استنلی اعلام کردند: ‌«برنامه‌های فشرده فولاد چین به نرخ تولید فولاد فراتر از انتظار از سوی این صنعت نیاز دارد، این موضوع تقاضای سنگ‌آهن را به شدت تقویت کرده است».

افزایش تقاضای سنگ‌آهن باعث شده تا پیش‌بینی ۴۰ دلاری مورگان استنلی برای هر تن سنگ آهن در پایان سال با خطر مواجه شود.

هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با رشدی ۳.۶ درصدی ۲۶۴۲ یوآن معامله شد. معامله گران چینی ذخایر فولاد خود را برای چند هفته پر کردند تا بتوانند به تقاضا پاسخ دهند و سقوط موجودی به پایین‌ترین سطح چند سال اخیر را جبران کنند.

 بر اساس گزارش شرکت مشاور استیل‌هوم، در هفته منتهی به ۱۲ آگوست، ذخایر میل‌گرد در ۲۸ شهر اصلی چین با رشدی ۲.۸ دصدی نسبت به هفته گذشته به ۳.۶۸۵۴ میلیون تن رسید.

در اواسط جولای موجودی ذخایر با رسیدن به ۳.۴۲۳۵ میلیون تن پایین‌ترنی سطح خود را از دسامبر ۲۰۱۱ تجربه کرده بود. در بورس کالای دالیان، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ژانویه سال آینده با ۲.۷ درصد افزایش به ۴۳۳ یوآن رسید.

 قیمت‌های بالاتر در معاملات آتی موجب تقویت قیمت محموله‌های سنگ‌آهن فیزیکی به چین شده و شاخص قیمت لحظه‌ای را افزایش می‌دهد.

بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی ۰.۳ درصدی ۶۰ دلار معامله شد. شاخص قیمت لحظه‌ای در سال جاری رشدی ۴۰ درصدی داشته است . این معیار قیمت در هشتم آگوست با رسیدن به سطح ۶۱ دلار و ۴۰ سنتی بالاترین قیمت سه ماه اخیر خود را تجربه کرده بود.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها