درحالیکه تا همین هفته گذشته بسیاری از تحلیلگران ادامه روند نزولی بهای طلا در هفته جاری را پیش بینی می کردند، حملات تروریستی مرگبار روز جمعه در پاریس قاعده بازی را تغییر داد و با رشد تقاضای جهانی، قیمت این طلا با افزایش همراه شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی با افت شاخص سهام پس از حملات مرگبار پاریس مواجه شده اند، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش حدود یک درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه با بیش از یک درصد افزایش به بیش از ۱۰۹۵ دلار رسیده است. در نخستین لحظات مبادلات امروز تقاضای زیادی برای طلا در بازارهای بین المللی وجود داشته و حجم معاملات بسیار قابل توجه بوده است.

به نظر می رسد نگرانی های موجود نسبت به حملات تروریستی در پاریس تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است.

یکی از تحلیلگر ارشد موسسه «ام کی اس» نیز تاکید کرد: تقاضا برای طلا و سایر سرمایه گذاری های امن پس از حملات وحشتناک پاریس با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

وی معتقد است، قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت در سطح ۱۰۹۵ دلار و سپس به سطح ۱۱۰۰ دلاری خواهد رسید.

از سویی در پی حملات تروریستی پاریس شاخص سهام در بازارهای آسیا آمریکا و اروپا با کاهش شدیدی روبرو شده است. قیمت طلا پیش از افزایش امروز، در ۱۲ روز گذشته با افت متوالی روبرو شده بود. علت اصلی این کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر بوده است.

یکی از مقام های ارشد فدرال رزرو در این باره گفت: زمان افزایش نرخ بهره آمریکا به سرعت در حال نزدیک شدن است و فدرال رزرو نباید زمان افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد.

"مارک تو" تحلیلگر ارشد موسسه وینگ فونگ نیز گفت: قیمت طلا ممکن است در کوتاه مدت تحت تاثیر حملات تروریستی پاریس با افزایش روبرو شود ولی این افزایش به نظر من کوتاه مدت و موقتی خواهد بود.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها