139207201214312881335324.jpg

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی گفت: برای بهبود شرایط خرید تضمینی در سال جاری خرید جو به صورت قیمت تضمینی با همکاری بورس کالا به خوبی انجام شد و کشاورزان نیز از این طرح استقبال کردند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» حسین صفایی، مدیر عامل سازمان تعاون روستایی امروز در نشست خبری سازمان تعاون روستایی کشور گفت: در سال جاری برای جلوگیری از کاهش نرخ شیر خام دامداران روزانه رقمی بالغ بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن شیر خام در ۱۰ استان کشور به تولید کننده عمده این محصول هستند خریداری شده است.

وی افزود: تا به امروز ۳۵ درصد از پول دامداران پرداخت شده است اما برای پرداخت مابقی آن مشکلی نداریم و امیدواریم از  ۱۵ تا ۲۰ شهریورماه سال جاری مابقی مطالبات دامداران پرداخت شود.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان شیر خام مشوقهای صادراتی دیده شده است. همچنین دولت در نظر دارد در سبد رفاهی خانوار پنیر بگذارد تا از این طریق از دامداران حمایت شود.

صفایی عنوان کرد: توزیع شیر مدارس از مهر ماه توزیع می‌شود و ما مشکلی برای عرضه نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: خرید توافقی شیر خام در ۱۰ استان بزرگ تولید کننده با متوسط قیمت ۱۲۵۰ تومان انجام می‌شود و این شرایط باعث شده که دیگر بحرانی در خصوص کاهش نرخ این محصول نداشته باشیم.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی گفت: در سال ۹۵ برای ایجاد زیرساختهای لازم در بخش کشاورزی و رفع حلقه‌های مفقوده در این زمینه سازمان تعاون روستایی اقداماتی مانند ایجاد کلینیکهای گیاه‌پزشکی و واحدهای مکانیزاسیون و خدمات مشاوره‌ای تخصصی و ... را در دستور کار دارد و تا به امروز بخش زیادی از آنها را اجرایی کرده است.

صفایی تصریح کرد: در هفته دولت سازمان تعاون روستایی ۵۸ پروژه اقتصادی را در زمینه‌های مختلفی نظیر ایجاد آزمایشگاه آب و خاک‌، احداث انبارهای چندمنظوره، فروشگاه‌های عرضه مستقیم کارخانه‌های صنایع تبدیلی بوجاری، جایگاه‌های سوخت‌رسانی و ... دارد که بیشترین تعداد این پروژه‌های در استان کرمان است.

پرداخت سریع پول کشاورزان از سوی بورس

وی گفت: برای بهبود شرایط خرید تضمینی در سال جاری خرید جو به صورت قیمت تضمینی با همکاری بورس کالا به خوبی انجام شد و کشاورزان نیز از این طرح استقبال کردند.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی افزود: با توجه به مابه‌التفاوت ۳۰۰ تومانی که برای فروش جو تولید شده کشاورزان و بازار آزاد وجود دارد از این طرح استقبال زیادی شد و هزینه خرید این محصول به صورت روزانه توسط بورس به کشاورزان پرداخت شد.

صفایی گفت: ۳۶۰ میلیارد تومان از پول مابه‌التفاوت مطالبات کشاورزان از خرید جو به صورت تضمینی باقی مانده است که با تامین مالی آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

۱۲۰۰ تشکل آب‌ بران در برنامه ششم ایجاد می‌شود

وی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به ایجاد ۱۲۰۰ تشکل آب‌ بران گفت: بر اساس ابلاغ ستاد اقتصاد مقاومتی ۱۸۰ تشکل آب بران در سطح کشور در ۱۰ استان توافق شده است و زمینه‌های ایجاد آن فراهم است. همچنین در ۵ سال آینده و در قالب برنامه ششم توسعه ۱۲۰۰ تشکل آب بران ایجاد می‌شود که این موضوع با کمک وزارت نیرو در حال پیگیری است.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی با تاکید بر خرید گندم به صورت قیمت تضمینی گفت: این امر باعث شده است که دولت دیگر برای انجام خرید تضمینی محصول کشاورزان از بانکها وام دریافت نکرده و مشمول پرداخت سود آن نمی‌شود. همچنین دیگر نیازی به نگهداری محصولات خریداری شده کشاورزان برای عرضه آن بعد از فصل برداشت نیست.

صفایی افزود: خرید گندم به صورت قیمت تضمینی باعث شده است که هزینه‌های اضافی که به دولت متحمل می‌شد برداشته و همچنین پول کشاورزان در مدت کمتری به آنها داده شود.

تشکیل ۳ کنسرسیوم مشترک میان ایران، روسیه و صربستان

وی گفت: شبکه‌های تعاونی روستایی کشور برای ارتباط با بازارهای جهانی قدمهای جدیدی برداشته‌اند و به دنبال ایجاد کنسرسیومهای مشترک با کشورهای خارجی هستند.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی افزود: تا به امروز دو کنسرسیوم مشترک بازرگانی میان اتحادیه تعاونی روستایی و برخی از شرکتهای روسی ایجاد شده است.

صفایی افزود: یک کنسرسیوم مشترک نیز با صربستان در حال تشکیل است تا با کمک این کشور بتوانیم به تولید و فرآوری بذور اقدام کنیم که این کنسرسیوم نیز به زودی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: عمده مقدمات و توافقات لازم برای فعالیت این کنسرسیوم‌ها انجام شده است و ما اکنون منتظر افتتاح رسمی آنها هستیم.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی یادآور شد: قالب فعالیت این کنسرسیوم‌ شامل موارد زیرساختی در تولید و فرآوری انواع بذر است.

صفایی گفت: کالاهایی که قرار است توسط کنسرسیومهای مشترک ایران و روسیه مبادله شوند زیاد است و شامل موارد متعددی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا روسیه از طریق این کنسرسیوم قصد فروش گندم به ایران را دارد تصریح کرد: ایران بر اساس میزان تولیدی که دارد فعلا نیازی به خرید گندم ندارد اما در صورتی که این نیاز ایجاد شود امکان خرید گندم از روسیه وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها