211.jpg

صندوق های سرمایه گذاری زمین وساختمان، قرار است در زمینه جمع آوری پس اندازهای خرد و کلان و سپس ساخت مسکن های استاندارد و فروش این واحدها و تقسیم عواید ناشی از آن بین سرمایه گذاران فعالیت کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، صندوق های سرمایه گذاری زمین وساختمان ، نهادی مالی هستند که با دریافت مجوز تاسیس از سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف هدایت سرمایه های خرد و کلان به تولید مسکن استاندارد تشکیل می شود.
این صندوق ها به ابتکار بانک مسکن تشکیل شد و قرار است در زمینه جمع آوری پس اندازهای خرد و کلان و سپس ساخت مسکن های استاندارد و فروش این واحدها و تقسیم عواید ناشی از آن بین سرمایه گذاران فعالیت کند.
به گفته مقامات بانک مسکن جمع آوری نقدینگی سرگردان و هدایت آن به سوی ساخت و ساز مسکن ، گسیل نقدینگی به سمت تولید مسکن به جای دلالی آن ، تقویت عرضه واحدهای ساختمانی استاندارد ، شفافیت مالی و کاهش احتمال سوء استفاده از سپرده گذاران مسکن و کاهش تکیه تامین مالی بخش مسکن به منابع محدود بانکی از اهم مزیت های این صندوقهاست.
مشخصات اولین صندوق زمین و ساختمان
صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نسیم به عنوان اولین صندوق زمین و ساختمان در کشور به منظور تامین مالی پروژه برج نسیم و با هدف کمک به توسعه منطقه شهری جدید در منطقه غربی تهران در شهریورماه سال 1393 مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت نمود. این صندوق جهت ساخت یک برج 80 واحدی با کاربری مسکونی، واقع در منطقه 22 شهرداری تهران می‌باشد که زمین پروژه متعلق به گروه مالی مسکن است. عملیات ساخت این پروژه در شهریور ماه سال 1393 آغاز شده و طبق برنامه زمان‌بندی پروژه تا پایان خرداد ماه سال 1396 به اتمام خواهد رسید. هزینه ساخت پروژه نسیم مبلغ 224،400 میلیون ریال تخمین زده شده که از این مبلغ، 150،000 میلیون ریال، از طریق پذیره نویسی صندوق زمین و ساختمان نسیم تامین شده است.
همچنین مدیریت صندوق مزبور برعهده شرکت توسعه بازار سرمایه تهران و مدیریت ساخت آن توسط شرکت عمرانی مسکن گستر صورت می‌پذیرد. همچنین تعهد پذیره نویسی صندوق توسط گروه مالی بانک مسکن انجام شده است. شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین به عنوان متولی و شرکت پردیس ایران به عنوان ناظر پروژه از دیگر ارکان صندوق زمین و ساختمان نسیم می‌باشند. نظارت و تائید صورت‌های مالی صندوق نیز توسط موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت اصول پایه فراگیر انجام می‌پذیرد. جهت افزایش نقدشوندگی واحدهای صندوق، و همچنین سهولت معاملات ثانویه واحدها، شرکت کارگزاری بانک مسکن به عنوان بازارگردان صندوق زمین و ساختمان نسیم انتخاب شده است.

منبع: سنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها