• ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
  • کد خبر: 5452
image_2016-08-27_09-16-02.png

طی هفته جاری با توجه به متغیرهای موجود و تاثیرگذار دربازرهای جهانی شاهد سناریوهای مختلفی خواهیم بود و احتمال این که شاهد نوسانات خوبی در آبشده طلا، سکه نقدی و آتی سکه باشیم زیاد است.

تحلیل آبشده

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» آبشده بالاخره الگوی مثلث و خط روند صعودی خود را شکست و همانطور که گفتیم باید مراقب شکست الگو می ماندیم. البته شکست مثلث زیاد جالب نبود چون بسیار نزدیک به راس الگو انجام شد که از اعتبار شکست می کاهد. در ادامه به سناریوهای پیش روی آبشده خواهیم پرداخت.

سناریو افزایشی

مقاومت ها: ۴۹۱۰۰۰-۴۹۵۰۰۰-۵۰۰۰۰۰-۵۰۵۰۰۰-۵۱۵۰۰۰

در حال حاضر خط روند صعودی شکسته شده، اما هنوز تاییدیه لازم را نگرفته است. پس شاید بتوان هنوز نیم نگاهی به صعود آبشده داشته باشیم. در صورت شکست و تثبیت مجدد در بالای سطح ۴۹۵۰۰۰ میتوان تمایلات صعودی را در نظر گرفت اما مجددا مقاومت فوق العاده قدرتمند ۵۰۰۰۰۰ سد راه خواهد بود. بنابراین تا سطح ۵۰۰۰۰۰ با قدرت شکسته نشود و حداقل برای یک هفته در بالای آن تثبیت نشود، صعود مطمئن انجام نخواهد شد.

سناریو کاهشی

حمایت ها: ۴۸۷۰۰۰ - ۴۸۳۰۰۰ - ۴۸۰۰۰۰ - ۴۷۶۰۰۰

همانطور که در ابتدا گفتیم، خط روند صعودی شکسته شده است، اما برای تایید شکست خط روند باید منتظر شکست ۴۸۷۰۰۰ باشیم. محدوده ۴۸۰۰۰۰-۴۷۶۰۰۰ میتواند به عنوان یکی از اهداف مهم برای فروشندگان باشد.

تحلیل سکه نقدی

سکه همچنان در وضعیت رنج خود به سر میبرد و بین سطوح مشخص شده به شکل دقیقی نوسان می کند.

سناریو افزایشی

مقاومت ها: ۱۱۱۵۰۰۰ - ۱۱۲۲۰۰۰ - ۱۱۳۰۰۰۰

برای فعال شدن این سناریو نیاز به شکست سطح ۱۱۱۵۰۰۰ می باشد. در صورت شکسته شدن این سطح، خط روند نزولی کوتاه مدت نیز شکسته خواهد شد و اهداف ۱۱۲۲۰۰۰ و ۱۱۳۰۰۰۰ در دسترسی خواهند بود.

سناریو کاهشی

حمایت ها: ۱۱۰۸۰۰۰ - ۱۱۰۱۰۰۰ - ۱۰۹۶۰۰۰

با حرکت نزولی و قدرتمندی که اونس انجام داد، احتمال شکسته شدن حمایت ۱۱۰۸۰۰۰ وجود دارد. در صورت شکست این سطح حمایت بعدی ۱۱۰۱۰۰۰ خواهد بود که یک ریورس پوینت قدرتمند در گذشته بوده است و به احتمال بسیار قوی در این جا حمایت خواهد شد.


تحلیل آتی سکه

در سررسید تحویل اردیبهشت ۹۶

با توجه به روند رنج قیمتی که در اونس طلا در هفته گذشته شاهد بودیم، اتی سکه نوسان خوبی ایجاد نکرد و با گپ های متعددی روبرو شد، اما در ادامه برای هفته جاری خوشبین هستیم که نوسان خوبی ایجاد کند و این نوسانات با شکست سطوح کلیدی در قیمت پیش بینی می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

سناریوهای آتی سکه

  • سناریوهای مطرح است، سناریو رنج قیمتی که در دامنه ۱۱۶۱۰۰۰ و ۱۱۷۳۵۰۰ قرار دارد و اینکه امروز احتمالا در بین این سطوح بازگشایی می شود. و اما شکست این سطوح در روزهای جاری منجر به سناریوهای زیر خواهد شد..


سناریو افزایشی

مقاومت ها: ۱۱۷۳۵۰۰ -۱۱۷۶۰۰۰ - ۱۱۸۰۰۰۰ - ۱۱۸۳۰۰۰ -۱۱۸۷۰۰۰ - ۱۱۹۳۰۰۰ - ۱۱۹۶۰۰۰

حالت اول:چنانچه بعد از رشد قیمتی با شکست ۱۱۷۳۵۰۰ مواجه شود مقاومت های پیش رو ۱۱۷۶۰۰۰ - ۱۱۸۰۰۰۰ - ۱۱۸۳۰۰۰ پیش بینی می شود

حالت دوم:با شکست ۱۱۸۳۰۰۰ مجدد پتانسیل خواهد گرفت و مقاومت های پیش رو ۱۱۸۷۰۰۰ - ۱۱۹۳۰۰۰ - ۱۱۹۶۰۰۰ خواهد بود.

سناریو کاهشی

حمایت ها: ۱۱۶۱۰۰۰ - ۱۱۵۶۰۰۰ - ۱۱۵۳۰۰۰ - ۱۱۴۵۰۰۰

  • چنانچه قیمت با شکست ۱۱۶۱۰۰۰ روبرو شود، حمایت های ۱۱۵۶۰۰۰ - ۱۱۵۳۰۰۰ - ۱۱۴۵۰۰۰ پیش روی قیمت خواهد بود و احتمال حمایت در سه سطح حمایتی پیش بینی می شود.

سناریو خنثی

  • این احتمال وجود دارد که در روزهای جاری در بین ۱۱۶۱۰۰۰ و ۱۱۷۳۵۰۰ نوسان دهد، و شکست سطوح مابین این رنج قیمتی منجر به نوسان خواهد شد و شکست ۱۱۶۶۵۰۰ میتواند با اهداف ۱۱۶۹۰۰۰ و ۱۱۷۳۵۰۰ در نظر گرفته شود.


منبع: طلاچارت


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها