36708-413397.jpg

در حالی که جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات مهمی از احتمال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده خبر داده است، نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی نسبت به روند قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه در اظهارات مهمی در نشست جکسون هول تاکید کرد: شرایط برای افزایش نرخ بهره آمریکا مهیاتر و آماده تر شده است.

استنلی فیشر معاون فدرال رزرو نیز تصریح کرد: اگر آمارهای اقتصادی اجازه دهد، فدرال رزرو تا پایان امسال اجرای سیاست های انبساطی پولی را متوقف خواهد کرد.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز ۱۳ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۶ نفر معادل ۴۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده اند. ۵ نفر معادل ۳۹ درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و ۲ نفر معادل ۱۵ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

بیش از ۱۰۶۰ نفر نیز در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۶۰۶ نفر معادل ۵۷ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا افزایش خواهد یافت و ۲۹۶ نفر معادل ۲۸ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۱۵۸ نفر معادل ۱۵ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده تغییری نخواهد کرد.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند  که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا نوسانات ارزش دلار و اثرات سخنرانی یلن بر بازارهای بین المللی قرار خواهد داشت.

رالف پریستون تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری هریتیج وست تاکید کرد: قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده بین ۱۳۱۵ تا ۱۳۶۹ دلار در نوسان خواهد بود. اگر سطح حمایتی ۱۳۱۵ دلاری شکسته شود قیمت این فلز زرد تا سطح ۱۲۷۵ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که قیمت طلا در میان مدت و بلندمدت تحت تاثیر اختلاف سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن قرار خواهد داشت.

نرخ بهره منفی همچنان موجب افزایش تقاضای جهانی طلا خواهد شد.

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها