کراپ‌شده - photo_2016-08-28_09-17-56.jpg

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از عرضه برخی کالاهای این سازمان در بورس کالای ایران خبر داد و در رابطه با زمان اجرای این طرح گفت: در حال برنامه‌ریزی و رفع موانع برای ورود به بورس کالا هستیم که با این اتفاق معاملات کالاهای سازمان اموال تملیکی برای همگان شفاف تر خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، امین دلیری با اشاره به برنامه این سازمان برای عرضه کالاهای مشمول قانون تاسیس این سازمان در بورس کالا، اظهار کرد: عرضه محصولاتی که قابلیت پذیرش در بورس کالا را داشته باشند، از برنامه پیش روی سازمان اموال تملیکی به شمار می‌رود که اقدامات در این زمینه انجام شده است.

وی درخصوص زمان ورود اموال تملیکی به بورس کالا گفت: بورس کالای ایران دارای قوانین و مقررات مشخصی است و از طرفی کالاهایی که سازمان اموال تملیکی امکان عرضه آن را در بورس دارد عموما کالاهای متروکه است. به این ترتیب باید نحوه و شرایط عرضه شماری از کالاها را با قوانین بورس تطبیق دهیم و اقدام به عرضه در بورس کالا کنیم.

دلیری بورس کالا را بازاری شفاف عنوان کرد و گفت: تمامی برنامه‌ها باید در چارچوب قانون و همچنین با هماهنگی کامل با بورس کالا صورت گیرد، چراکه ورود به این بازار معاملاتی، کنترل و هدایت کالاهای تملیکی به مکانیزمی شفاف به صلاح اقتصاد کشور است و این اتفاق باید بدون هیچ نقصی انجام شود.

به گفته مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، در حال برنامه‌ریزی هستیم موضوع ورود به بورس کالا را به نحوی حل کنیم که هم کالاهای متروکه تعیین تکلیف شود و هم در بازار منسجمی همچون بورس به فروش برسد.

مزایای ورود به بورس کالا

وی به مزایای ورود اموال تملیکی به بورس کالا اشاره کرد و افزود: در واقع یکی از وظایف بورس کالای ایران ایجاد شفافیت قیمت به‌صورت عادلانه و ایجاد فضای رقابتی برای ورود کالا است که براساس مکانیزم عرضه و تقاضا انجام شود. به عبارت دیگر زمانی که قیمت‌ها شفاف و قابل رصد و در دسترس همه قرار گیرد، بورس کالا محلی برای بازاریابی همگان می‌شود.

دلیری با بیان اینکه شفافیت نرخ در بورس کالا می‌تواند به خریداران و فروشندگان کمک کند افزود: زمانی که نرخ مرجعی در بازار وجود داشته باشد و معامله‌گران خود را با آن تطبیق می‌دهند، دیگر واسطه گری در میان نخواهد بود. به این ترتیب شفافیت قیمتی موجب خواهد شد تعداد بیشتری خریدار داخلی و خارجی از خرید محصولاتی که دارای شرایط خاصی هستند استقبال کنند.مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در پایان اظهار کرد: بورس کالا دارای ابزارهای معاملاتی زیادی است که به وسیله آنها نحوه معاملات آسان تر می‌شود، ضمن آنکه با عرضه در بورس دامنه مشتریان وسیع‌تر، شکل فروش کامل‌تر و در نتیجه شفافیت اقتصادی بیشتر می‌شود.

با توجه به جایگاه بورس کالا در اسناد بالا دستی و همچنین قوانین مصوب می‌توان به سهولت فروش اموال تملیکی در این بازار مالی امیدوار بود هرچند که تا کنون بانک‌ها از فروش اموال مازاد خود در این بازار استقبال چندانی نکرده اند.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها