27yuan_600.jpg

قیمت فولاد در معاملات آتی روز دوشنبه چین با افت مجدد به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر خود رسید، این در حالی است که نگرانی‌ها در خصوص تقاضای فولاد در فصل زمستان بر قیمت‌ها در بزرگترین تولیدکننده فولاد دنیا فشار وارد کرده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با افتی ۳.۷ درصدی و رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از پنجم آگوست ۲۴۴۷ یوآن (۳۶۶ دلار و ۶۱ سنت) معامله شد.

وو وی، تحلیلگر یونگ‌آن در هانگ‌ژو اعلام کرد: «اصلاحات طرف عرضه و تقاضای قدرتمند به شدت قیمت فولاد در سال جاری را تقویت کرده است، ولی ما نمی‌توانیم نسبت به تقاضا زیاد خوش‌بین باشیم. قراردادهای معیار برای ماه ژانویه، زمانی که تقاضای فولاد در فصل زمستان تضعیف خواهد شد، روی قیمت‌ها فشار وارد کرده است.»

وو افزود: رشد محدود قیمت مس و سقوط بازارهای نفتی که مجددا به زیر بشکه‌ای ۵۰ دلار رسیده است نشان می‌دهد که تقاضا برای فلزات صنعتی و انرژی تحت فشار قرار گرفته است.

به طور معمول، تقاضای فولاد از آغاز ماه نوامبر و کاهش فعالیت‌های ساخت‌وساز در مناطق شمالی تضعیف می‌شود. در معاملات روز دوشنبه بورس کالای دالیان، هر تن سنگ‌آهن با افتی ۳ درصدی ۴۲۲ یوآن دادوستد شد.

در خارج از چین، جانت یلن، رئیس فدرال‌رزرو و مقامات سیاست‌گذار دیگر روز جمعه اعلام کردند که فدرال‌رزرو مجددا به افزایش نرخ بهره نزدیک‌تر شده است. موضوعی که دلار را تقویت کرد و کالاهای اساسی دیگر را تحت فشار قرار داد.

بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز جمعه، با افتی ۲ دلاری ۵۹ دلار معامله شد تا بیشترین افت یکروزه خود را در سه ماه اخیر تجربه کند.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها