باید با حمایت از بورس کالا زمینه افزایش میزان تامین مالی، گسترش ابزارهای مالی و توسعه معاملات فیوچر و آپشن را در این بورس در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از عصر بازار، مدیرعامل کارگزاری آتی ساز بازار گفت: بحث دادن اختیار به مجتمع های پتروشیمی برای عرضه محصولاتشان در بورس کالا در تضاد با منافع اقتصادی کشور است.

پویان دارابی اضافه کرد: بر این اساس، در حال حاضر شفافیت قابل تحسینی در معاملات بورس کالا وجود دارد که با خروج محصولات پتروشیمی از این بازار این مزیت را از دست خواهیم داد و با مشکلات زیادی از جمله فرار مالیاتی روبه رو خواهیم شد.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه باید با تقویت بورس کالا به بازدهی بیشتر آن کمک کرد، گفت: باید با حمایت از بورس کالا زمینه تقویت تامین مالی، گسترش ابزارهای مالی و توسعه معاملات فیوچر و آپشن را در این بورس در دستور کار قرار دهیم ؛ در این بین با اقدامات حذفی مشکلات ما حل نخواهد شد.

دارابی همچنین ادامه برقراری سامانه بهین یاب (سامانه ای اینترنتی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت که برای معرفی مصرف کنندگان واقعی محصولات پتروشیمی به بورس کالا راه اندازی شد) را مخالف با پویایی بورس دانست و افزود: این سامانه برای کنترل بازار و کمک به واحدهای تولیدی در زمانی که رشد نرخ دلار به شدت صعودی بود، تشکیل شد که البته همان زمان هم عده ای محصولات خریداری شده از کانال بورس کالا را با قیمت بالاتر در خارج از بورس می فروختند.

او اضافه کرد: قیمت ها در بازار همیشه روند خود را طی می کنند و از شرایط اقتصادی و سیاسی تاثیر می گیرند و چنین ابزارهایی غیر از ایجاد رانت فایده دیگری ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها