lending-shophero.jpg

حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۶هزار و ۲۹۴ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۷۳۲میلیارد ریال رسید که نسبت به دوشنبه گذشته رشد ۵۱درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۴ هزار و ۱۶۰ قرار داد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  بهای طلای جهانی در آغاز مبادلات دیروز (سه شنبه) همسو با دلار روند مثبتی را به ثبت رساند تا با افزایش جذابیت های معاملات سکه، حجم قراردادهای بازار آتی با افزایش روبه رو شود؛ البته بهای سکه در سررسیدهای مختلف با نوسان همراه بود.

به این ترتیب سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و۱۱۱هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۱۱درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افزایش ۰/۰۳ درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۲۳هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۳۴ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۰۷ درصدی رو به رو شد. سکه تحویل اسفند هم با ۰/۰۲ درصد افت به قیمت یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۰۱ درصدی را به ثبت رساند.

همچنین بهای سکه تمام در بازار نقدی طی روز سه شنبه با رشد ۳ هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسید.  به گفته فعالان و کارشناسان بازار طلا دلیل افزایش قیمت سکه بیشتر نزدیک شدن به روزهای مناسبتی (اعیاد مذهبی) بوده است. نیم سکه و ربع‌سکه نیز در این روز با افزایش نرخ همراه شدند، به طوری که نیم سکه با هزار تومان رشد به قیمت ۵۷۱ هزار تومان و ربع‌سکه با ۲ هزار تومان افزایش به قیمت ۲۹۸ هزار تومان رسید.

در بازار گواهی سکه چه گذشت؟

همچنین نگاهی به معاملات امروز گواهی سکه طلا در بورس کالای ایران نشان می دهد که ۶۰سکه در قالب گواهی سکه به ارزش ۶۶۴میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

بنابراین گزارش، امکان معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها