6a00d83451b26169e2013484ce1351970c-800wi.jpg

پس از انتشار آمار اشتغال آمریکا و تقویت قیمت کالاهای اساسی، با وجود رشد ۳ درصدی نفت در روز جمعه، این کالای اساسی به دلیل نگرانی در خصوص عرضه مازاد افتی هفتگی را به ثبت رساند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از دو ماه رشد قدرتمند، رشد اشتغال آمریکا در ماه آگوست کمتر از حد انتظار بود. آمار اشتغال ضعیف‌تر از انتظار آمریکا منجر به بیشتر شدن تردید در خصوص افزایش نرخ بهره در نشست ۲۰-۲۱ سپتامبر فدرال‌رزرو شده است.

قیمت نفت به دلیل ثابت ماندن تعداد دکل‌های حفاری آمریکا نیز حمایت شد. پس از اینکه در هفته گذشته تعداد دکل‌های حفاری بدون تغییر باقی ماند،  آمار دکل‌های ارائه شده توسط شرکت بیکر هیوز در این هفته تنها یک دکل رشد داشته است.

 جی هاتفیلد، سرمایه‌گذار شرکت اینفراکپ اعلام کرد: «در ماه سپتامبر معمولا تقاضای نفت کاهش می‌یابد. بنابراین، اگر تعداد دکل‌های حفاری ثابت باقی بماند، ما می‌توانیم سال را با قیمت بشکه‌ای ۵۰ دلار به پایان برسانیم

هر بشکه نفت برنت با افتی ۶ درصدی در هفته گذشته و با ثبت بیشترین افت هفتگی در ۵ هفته اخیر، ۴۶ دلار و ۸۳ سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با ۷ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته به ۴۴ دلار و ۴۴ سنت رسید. این بیشترین سقوط هفتگی نفت در ۲ ماه اخیر بوده است.

 کارل لری،‌ رئیس مرکز توسعه نفت و گاز فراست و سالیوان اعلام کرد: «به نظر می‌رسد نفت سطوح نزدیک ۴۵ دلاری خود را حفظ کند. آنچه که به ما می‌گوید نفت چگونه عمل خواهد کرد، تعداد دکل‌های حفاری در هفته های آینده و رفتار اوپک در حمایت از قیمت خواهد بود

روز جمعه و پس از اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از تلاش‌های اوپک برای فریز تولید حمایت خواهد کرد، قیمت نفت افزایش یافت.

اوپک به رهبری عربستان و دیگر صادرکنندگان خاورمیانه، در اواخر سپتامبر در مذاکراتی غیر رسمی در الجزایر در خصوص فریز نفتی با تولیدکنندگان غیر عضو نظیر روسیه به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

اگر اوپک در مذاکرات الجزایر با شکست مواجه شود، اقدام بعدی این گروه برای حمایت از قیمت ۳۰ نوامبر و در نشست سیاست‌گذاری اوپک در وین خواهد بود. بسیاری از تحلیلگران همچنان در مورد موفقیت نشست الجزایر تردید دارند.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها