image_news_20733.jpg

به واسطه انتشار اخباری مبنی بر کاهش ظرفیت تولید چین قیمت محصولات فولادی رشد سریعی را تجربه کرد. این در شرایطی تقاضای تاجران فولاد برای پر کردن ذخایر انبار ها در آغار فصل ساخت و ساز دلیل دیگری بر افزایش قیمت های داخلی چین بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در بیشتر بازارهای منطقه ای محصولات تخت در ماه آگوست روند تغییرات مثبت قیمتی مشاهده شد. مطلوبترین شرایط متعلق به کلاف گرم و بدترین شرایط در بخش اسلب بود.

به واسطه اخبار زیادی که در مورد کاهش ظرفیت تولید از سوی چین مطرح گردید قیمت این محصول در چین رشد سریعی داشت. همچنین تقاضای تاجران فولاد برای پر کردن ذخایر انبار ها در آغار فصل ساخت و ساز دلیل دیگری بر افزایش قیمتهای داخلی چین بود. کلاف گرم داخلی چین به ۴۱۵ دلار و کلاف سرد به ۵۲۰ دلار EXW رسید در حالی که قیمتهای صادراتی به ترتیب برای کلاف گرم ۳۹۰ تا ۳۹۵ و برای کلاف سرد به ۴۴۰ دلار FOB بود.

تامین کنندگان CIS شامل روسیه و اوکراین نیز با افزایش قیمت ۵ تا ۱۵ دلاری کلاف گرم خود را به قیمت ۳۷۵ تا ۳۸۵ دلار FOB و کلاف سرد را به قیمت ۴۱۰ تا ۴۲۰ دلار عرضه کردند. در بازار ترکیه به دلیل کاهش قیمت توسط تولید کنندگان داخلی در مقایسه با روند جهانی که برای کلاف گرم تا محدوده ۳۹۰ تا ۴۲۰ دلار و کلاف سرد در محدوده ۵۰۰ تا ۵۳۰ دلار EXW تعیین شده بود، تمایلی به خرید از CIS وجود نداشت و عمدتا خریداران نیاز خود را از بازار داخل ترکیه تأمین کردند.

در ایالات متحده محصولات تخت در اواخر فصل تابستان به دلیل کاهش تقاضا، بین ۳۳ تا ۵۵ دلار کاهش قیمت داشت و کلاف گرم به ۶۱۷ تا ۶۶۱ و کلاف سرد به ۸۷۱ تا ۸۹۳ دلار EXW رسید.

با توجه به شرایط ماه آگوست و وارد شدن خریداران به بازا کلاف گرم پس از تعطیلات تابستانی در اروپا و أمریکا، افزایش قیمت قراضه در ترکیه و افزایش تقاضا در کشورهای شمال آفریقا پیش بینی می شود قیمت محصولات تخت در ماه سپتامبر با افزایش همراه باشد.

منبع: نرخ باکس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها