n00003399-b.jpg

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت اما به دلیل اینکه معامله‌گران همچنان در مورد توافق در خصوص فریز نفتی تردید دارند، این رشد محدود بوده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر با رشدی ۲۶ سنتی ۴۷ دلار و ۵۲ سنت معامله شد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز برای تحویل در ماه اکتبر با ۲۷ سنت رشد به ۴۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

روز دوشنبه و پس از اینکه عربستان و روسیه برای همکاری به منظور تثبیت بازار نفت به توافق رسیدند، قیمت نفت به بالاترین سطح یک هفته‌ای خود رسید، اما افزایش عدم اطمینان در خصوص این توافق موجب سقوط مجدد نفت شد. با وجود اوج‌گیری نفت در سال جاری،‌ قیمت این کالای اساسی نسبت به قیمت ۱۰۰ دلاری سال ۲۰۱۴ کمتر از نصف شده است.

انتظار می‌رود سازمان کشورهای صادرکننده نفت و تولیدکنندگان غیر اوپک نظیر روسیه، اواخر سپتامبر در الجزایر مذاکراتی غیر رسمی را در خصوص فریز تولید داشته باشند.

تحلیلگران کمی معتقدند که اوپک در افزایش قیمت نفت موفق خواهد بود، به خصوص زمانی که عربستان و ایران همچنان بر سر سهم بازار در حال مبارزه هستند.

تحلیلگران سیتی‌بانک هشدار دادند که درگیری ایران مانع اصلی تصمیم اوپک خواهد بود و اعلام کردند که بدون حصول یک توافق تاثیرگذار، ایجاد تعادل در بازار فیزیکی بعید به نظر می‌رسد.

عادل الجبیر،‌ وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد که تلاش ایران برای افزایش تولید به سطوح قبل از تحریم‌ها،  می‌تواند تمامی تلاش‌های برای محدودکردن تولید را بی نتیجه بگذارد.روز سه‌شنبه ایران اعلام کرد که این کشور آماده است برای تقویت قیمت نفت با عربستان و روسیه همکاری کند.

معامله‌گران اعلام کردند آمار کاهش ۷۰۰ هزار بشکه‌ای موجودی نفت خام در کوشینگ اوکلاهاما که به وسیله شرکت جن‌اسکیپ ارائه شده موجب حمایت از قیمت نفت آمریکا شده است.

نظرسنجی روز گذشته رویترز نشان داد که موجودی ذخایر تجاری نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است. در ادامه روز چهارشنبه،‌ موسسه نفت آمریکا آمار هفتگی موجود نفت را منتشر خواهد کرد.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها