کشاورزان ذرت‌کار خوزستانی با اعلام رضایت از اجرای طرح سیاست قیمت تضمینی در بورس کالای ایران، خواهان پرداخت به‌موقع مابه‌التفاوت قیمت کشف‌شده در بورس و قیمت خرید تضمینی از سوی دولت شدند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، گزارش میدانی از کم و کیف اجرای طرح سیاست قیمت تضمینی از سوی بورس کالای ایران در گفت و گو با ۲۱ ذرت‌کار خوزستانی نشان می دهد، کشاورزانی که محصولاتشان روی تابلوی بورس کالا معامله شده بود، از دریافت وجه معامله طی سه روز کاری رضایت دارند. آنها طرح سیاست قیمت تضمینی را نسبت به سیاست خرید تضمینی بهتر ارزیابی کرده و خواهان تداوم این طرح بودند.

"سید ناصر صهبانی‌نژاد" کشاورز ذرت‌کار دزفولی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر، دیرکرد پرداخت وجه معاملات از طرف دولت به کشاورزان بود، اعلام کرد: بورس کالا به محض فروش ذرت، وجه آن را به حسابم واریز کرد؛ امیدوارم که مابه‌التفاوت قیمت بورس و قیمت اعلامی جهاد کشاورزی از سوی دولت به‌زودی پرداخت شود.

"حسین آریان‌فر" دیگر کشاورز دزفولی نیز گفت: ما به پول نقد نیاز داریم تا بتوانیم کشت‌های بعدی را انجام دهیم. امیدوارم که دولت به‌زودی مابه‌التفاوت را به حسابمان واریز کند.

بیشترین دغدغه کشاورزان، دیرکرد در پرداخت مابه‌التفاوت قیمت بورس و قیمت خرید تضمینی از سوی دولت است. این کشاورزان خواستار ادامه روند کنونی ورود بورس کالا به معاملات ذرت، شدند؛ چرا که بخش عمده‌ای از پول آنها طی سه روز به‌طور مستقیم به حسابشان واریز می‌شود.

دیگر دغدغه‌های کشاورزان، موضوع درصد رطوبت اعلامی در زمان تحویل ذرت از سوی انباردارها است. "خداد کنگرزاده" ذرت‌کار گتوندی با بیان اینکه روند کنونی نسبت به قبل بهتر شده است، اظهار داشت: ما از بورس کالا راضی هستیم. فقط دو موضوع ما را نگران کرده است؛ اول اینکه آیا مابه‌التفاوت طی دو هفته به حساب ما واریز می‌شود و دوم اینکه، درصد رطوبت در انبارها بالا زده می‌شود، انتظار داریم که روی این موضوع نظارت شود.

"عظیم پاپی‌زاده" کشاورز دزفولی است نیز به رطوبت اعلامی بالا از سوی خشک‌کنی‌ها معترض است.

منبع: ایانا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها