_DSC0110.jpg

طی هفته منتهی به ۱۸ شهریور، در حالی حدود ۷۶۴هزار و ۳۱۲ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۱۰هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با هفته ماقبل از رشد ۱۰درصدی ارزش و ۹ درصدی حجم معاملات برخوردار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی، ۴۰۹ هزار و ۳۷۴ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به ۵ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال معامله شد.

گفتنی است در تالار مذکور، ۳۴۹ هزار و ۹۳۴ تن انواع فولاد، ۵۵ هزار تن سنگ آهن، ۴ هزار و ۲۹۰ تن انواع مس، ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۹ کیلوگرم طلا خریداری شد.

این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۶۶هزار و ۴۵۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به فروش رسید؛ در این تالار، ۹۲ هزار و ۶۰۱ تن انواع قیر، ۵۹ هزار و ۴۶۱ تن مواد پلیمری، ۶۹ هزار و ۴۷۰ تن وکیوم باتوم، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۱۹ هزار و ۴۸۴ تن مواد شیمیایی، ۶ هزار و ۱۸۰ تن گوگرد، یک هزار و ۷۵۴ تن عایق رطوبتی و یک هزار تن سلاپس واکس معامله شد.

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۸۷ هزار و ۴۵۵ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹۶۳ میلیارد ریال بود؛ در این تالار، ۶۴ هزار و ۱۸۰ تن جو دامی، ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن شکر سفید، ۶ هزارتن ذرت دانه ای، ۲۰۰ تن روغن خام، ۴۵۰ تن کنجاله و ۸۲۵ تن مرغ منجمد معامله شد.

براساس این گزارش، طی هفته منتهی به ۱۸ شهریور، برای گروه های کالایی فولاد، مواد شیمیایی، مواد پلیمری، مس و مرغ منجمد رشد حجم معاملات ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها