24123124515132119117158139231416323427174229.jpg

اوراق سلف گندم با پشت سر گذاشتن مراحل اداری در هیات پذیرش بورس کالا، آماده انتشار است تا تامین مالی ۲۶۵۰میلیارد تومانی شرکت بازرگانی دولتی به عنوان بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی ایران از دریچه بازار سرمایه صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در جهشی بزرگ و در راستای تامین مالی واحدهای صنعتی از طریق بازار سرمایه، ظرف روزهای آینده اوراق سلف موازی گندم با ارزش ۲۶۵۰ میلیارد تومان منتشر خواهد شد.

اوراق سلف موازی گندم با نام و معاف از مالیات بوده و با سررسید ۶ ماهه و با نرخ بازده ۱۰ درصدی معادل سود ۲۰ درصد سالانه منتشر می شود. نرخ بازخرید بازارگردان نیز روز شمار معادل ۱۹ درصد در سررسید سالانه تعیین شده است.

 متعهد پذیره نویسی در انتهای دوره پذیره نویسی هم صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی است که علاوه بر این عهده دار بازارگردانی طی مدت عرضه تا سررسید نیز است.

ناشر این اوراق شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، مشاور عرضه کارگزاری بانک کشاورزی، ضامن اصل و بازده اوراق در سررسید نیز دولت جمهوری اسلامی ایران، خزانه داری کل و سپس بانک کشاورزی هستند.

عرضه ۳میلیون تن گندم در بورس کالا

همچنین شرکت بازرگانی دولتی ایران تعهد کرده است که تمام گندمی که به صورت غیر یارانه ای در کشور به فروش می رساند را از این به بعد به دلیل انتشار اوراق سلف و کشف قیمت مناسب، از طریق بورس کالای ایران عرضه و به فروش برساند که این گندم حجمی معادل سالانه ۳میلیون تن خواهد بود. به این ترتیب با عرضه گندم غیر یارانه ای در بورس کالای ایران و براساس ماده ۱۷ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، خریداران آزاد گندم و شرکت بازرگانی دولتی با ورود به بورس کالا از برگزاری مناقصه یا مزایده و تشریفات مربوط به آن‏ها معاف می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها