photo_2016-06-25_11-38-11.jpg

در حالی که انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب کاهش نسبی قیمت طلا شده ولی یک استراتژیست ارشد بازارهای بین المللی بر این باور است که سرمایه گذاران بیش از حد بر نرخ بهره آمریکا متمرکز شده اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، جورج میلینگ استنلی استراتژیست ارشد موسسه استریت گلوبال ادوایزر تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی بیش از حد بر نرخ بهره آمریکا تمرکز کرده اند و تصویر کلی بازار طلا را به فراموشی سپرده اند.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: بازار طلا واکنش بیش از حد تصوری به افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نشان داده است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: اظهارات اخیر لائل برینارد از مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که در نشست سپتامبر احتمالا نرخ بهره آمریکا تغییری نخواهد کرد. حتی افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره آمریکا نیز نمی تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد که نسبت به دسامبر گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: به نظر من دلیلی وجود ندارد که بازار  طلا از سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا نگران باشد. حتی اگر نرخ بهره آمریکا امسال یک درصد افزایش یابد، نکته مهمی که باید آن را مد نظر داشت، نرخ بهره واقعی است و نرخ بهره واقعی در آمریکا هم اکنون همچنان منفی است و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

استنلی اظهار داشت: پس از افزایش ۳۰ درصدی قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون، این مساله طبیعی است که قیمت طلا وارد دوره تثبیت شود. به نظر من روند صعودی قیمت طلا در بلندمدت نیز ادامه خواهد یافت.

وی گفت: گرچه بعید به نظر می رسد که قیمت طلا در شرایط کنونی به سطح ۲۰۰۰ دلاری برسد ولی پیش بینی من این است که قیمت این فلز گرانبها تا پایان امسال روندی صعودی خواهد داشت.

به نظر من افزایش تقاضای فیزیکی در کشورهای آسیایی به خصوص چین و هند موجب رشد فزاینده قیمت طلا در ماه های آینده خواهد شد. بازار در حال ورود به فصلی است که به طور معمولی تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و آسیایی با افزایش چشمگیری روبرو می شود.

استنلی در پایان گفت: البته تقاضای سرمایه گذاری نیز طی ماه های آینده روندی صعودی خواهد داشت و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها