6087.jpg

معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: ۳۰۴ هزار تن شکر در بورس کالا عرضه شده که ۱۲۵ هزار تن آن فروش رفت و ۱۰۰ هزار تن نیز خارج از بورس به کارخانه‌ها عرضه شده است.

حسن عباسی معروفان در مورد آخرین وضعیت بازار شکر و قیمت این محصول که وزارت جهاد کشاورزی قول داده بود با افزایش عرضه به زیر ۳ هزار تومان کاهش یابد، اظهار داشت: در ۳ ماه گذشته و از خرداد ماه ماه‌های پرمصرف شکر در کشور را پشت‌سر گذاشتیم، تا حدی که از محل موجودی انبارها و نیز از محل واردات ۲۴۳ هزار تن شکر وارد بازار شده و به فروش رسیده است.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: ۳۰۴ هزار تن شکر در بورس عرضه شده که ۱۲۵ هزار تن آن را فروختیم و ۱۰۰ هزار تن نیز خارج از بورس به کارخانه‌هایی که نیاز داشته‌اند، عرضه شده است.

معاون شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه عرضه شکر در بورس کالا از ۱۲ تیر ماه آغاز شده‌است، تصریح کرد: اما تقاضا کمتر از عرضه بوده و این نشان می‌دهد که کمبودی در کشور برای شکر نیست.

وی در مورد قیمت شکر هم این توضیح را داد که اکنون قیمت فروش شکر فله‌ای در کیسه‌های ۵۰ کیلویی باید در عمده‌فروشی ۲۶۰۰ تومان باشد، چرا که ما آن را در بورس ۲۵۲۰ تومان عرضه می‌کنیم که با احتساب هزینه حمل‌ونقل باید به این رقم برسد.

عباسی معروفان در پاسخ به اینکه پس چرا شکر اکنون در بازار ۳۳۰۰ هزار تومان در نقاط مختلف پایتخت عرضه می‌شود، نیز گفت: باید مغازه‌های خرده‌فروشی شکر را زیر ۳ هزار تومان عرضه کنند و ما موضوع را به تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌های ذیربط اعلام کرده‌ایم که بررسی کنند.

وی اضافه کرد: مضاف بر آنکه توزیع شکر داخلی در بازار از ۸ شهریور آغاز شده و باید قیمت‌ها شکسته شود، اما برخی می‌گویند علت پایین نیامدن قیمت شکر آن است که خرده‌فروشان، شکر را با قیمت بالاتری خریداری کرده‌اند و تا اتمام انبارها باید برای پایین آمدن قیمت صبر کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها