358289_649.jpg

بررسی معاملات تالار محصولات پتروشیمی طی هفته گذشته در بورس کالای ایران بیانگر آن است که ۳۹هزار و ۶۸۸ تن انواع مواد پلیمری مورد معامله قرار گرفته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه محصولات پلیمری در روز دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته ۴۵ هزار و ۳۳۱ تن و حجم تقاضا نیز ۱۱۲ هزار و ۷۶۸ تن بود.

به این ترتیب در معاملات هفته گذشته با توجه به قرار داشتن در پایان فصل تابستان، معاملات محصولات پلیمری روندی آرام تر نسبت به هفته های قبل را طی کرد، به طوری که بازار پی وی سی از تب و تاب افتاد و بخشی از عرضه ها وارد سیستم مچینگ شد. عرضه ۲۵۰۰تنی محصول پی وی سی s۶۵ اروند با بسته بندی پالت ۴۴۴۴تن تقاضا داشت؛ این کالا با رقابت از سوی معامله گران خریداری شد. همچنین کالای s۶۵ با بسته بندی جامبو هم نزدیک به ۳ هزار تن تقاضا داشت و با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت، بخشی از تناژ این کالا هم وارد مچینگ شد.

در همین حال پلی استایرن های معمولی و مقاوم با توجه به ورود به فصل محرم، احتمال می رود با رونق بیشتری در هفته های آتی روبه رو شوند، این در حالی است که در هفته گذشته پلی استایرن معمولی ۱۵۴۰پتروشیمی تبریز با ۵۰۰تن عرضه ۱۲۷۰تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴هزار و ۸۱ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۴۸۱ تومان رقم خورد. پلی استایرن مقاوم نیز با حجم عرضه ۵۰۰ تن ۱۸۹۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴هزار و ۲۱۲ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۹۴۹ تومان رقم خورد. همچنین پلی استایرن های انبساطی پتروشیمی تبریز هم با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

البته با توجه به تحرک کشاورزان در فصل مصرف پلی اتیلن های سبک فیلم قرار داریم و از این رو بازار این کالاها نیز همچنان با رونق دنبال می شود، به طوری که گرید ۰۰۷۵ پتروشیمی بندرامام با حجم یک هزارتن ۳۲۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۹۰۳ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزارو ۱۷۱ تومان رقم خورد.

پلی اتیلن سبک فیلم ۰۲۰ این مجتمع هم با ۱۵۰۰ تن ۴۱۶۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه ۳هزار و ۹۰۳ تومان و میانگین قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۹۹۹ تومان رقم خورد.

به گفته معامله گران با توجه به شروع فصل پاییز برخی از محصولات پلیمری احتمالا با رونق بیشتری در هفته آتی مورد معامله قرار گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها