5510.jpg

قیمت سکه بهار آزادی که در اول تیرماه معادل یک میلیون و ۲۸ هزار تومان به فروش می‌رسید، در آخرین روز معاملاتی فصل تابستان با ۸۸ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای این فصل با قیمت یک میلیون و ۱۱۶ تومان معامله شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هر گرم طلای ۱۸ عیار در اولین روز معاملاتی سال ۱۳۹۵ معادل ۱۰۲ هزار و ۶۸۰ تومان به فروش می‌رسید. در سه ماهه ابتدایی سال شاهد افت و خیزهایی در این نرخ بودیم و نهایتاً در ۳۱ خردادماه هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۱۰۵ هزار تومان معامله شد.

در اولین روز معاملاتی فصل تابستان نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۱۰۴ هزار و ۶۱۵ تومان اعلام شد. اما در سه ماهه فصل تابستان کمترین قیمت مربوط به دوم تیرماه بود، چرا که هر گرم طلای ۱۸ عیار در این روز معادل ۱۰۴ هزار و ۴۳۱ تومان به فروش می‌رسید. اما با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شاهد افزایشی در نرخ طلا بودیم و همین موضوع سبب شد تا قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار مرز ۱۱۰ هزار تومان را نیز زیر پا بگذارد. نهایتاً با بالا و پایین رفتن نرخ طلا، در پایان تیرماه شاهد فروش هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۱۱۰ هزار و ۷۷۳ تومان بودیم.

در دومین ماه در فصل تابستان نیز شاهد افزایش نرخ طلا بودیم و نهایتاً در ۱۲ مردادماه با فروش هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۱۱۵ هزار و ۱۷ تومان بیشترین نرخ طلا در فصل تابستان را شاهد بودیم و نهایتاً با افت‌وخیزهایی که در این نرخ وجود داشت در پایان مردادماه شاهد فروش هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۱۱۳ هزار و ۱۸۳ تومان بودیم.

اما در شهریورماه کمترین نوسان در نرخ طلا را پشت سر گذاشتیم و نهایتاً در آخرین روز از فصل تابستان هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۱۱۳ هزار و ۵۶۴ تومان معامله شد.

از آنجایی که تقریباً نرخ سکه بهار آزادی و طلای ۱۸ عیار رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند، در نتیجه روند تغییر قیمت آن نیز تقریباً همانند تغییر قیمت گرم طلای ۱۸ عیار بود.

در اول تیرماه سکه بهار آزادی معادل یک میلیون و ۲۸ هزار تومان به فروش رسید، اما کمترین نرخ سکه بهار آزادی در فصل تابستان نیز، همانند گرم طلای ۱۸ عیار مربوط به دوم تیرماه بود که یک میلیون و ۲۶ هزار تومان اعلام شد. همچنین بالاترین نرخ سکه بهار آزادی را در ۱۲ مردادماه شاهد بودیم که با قیمت یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان به فروش رسید. اما در آخرین روز از فصل تابستان یعنی در ۳۱ شهریوماه سکه بهار آزادی با قیمت یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان معامله شد.

به طور کلی این نرخ‌ها نشان می‌دهد که قیمت طلا و سکه در فصل تابستان روندی صعودی را پشت سر گذاشته است. هر گرم طلای ۱۸ عیار در سه ماهه فصل تابستان معادل هشت هزار و ۹۴۹ تومان و سکه بهار آزادی معادل ۸۸ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

منبع: اقتصاد نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها