Oil-Refinery-Petrochemical-plant-Night1.jpg

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز سه شنبه ۶ مهر ماه شاهد معامله ۳۵ هزار و ۲۳۴ تن مواد پلیمری بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در این روز پلی اتیلن های سنگین، پلی اتیلن های ترفتالات، پلی اتیلن های سبک فیلم و پلی استایرن های معمولی و مقاوم همچنان مورد توجه خریداران قرار داشتند.

البته پی وی سی ها با توجه به ریزش قیمتی که از هفته های اخیر آغاز شده است، با رقابت اندک از سوی معامله گران روبه رو شدند، به طوری که گرید ۶۵ اروند با حجم عرضه ۲۹۹۲ تن به میزان ۴۶۸۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۷۴۹ تومان رقم خورد.

همچنین عرضه ۱۰۰۰ تنی گرید ۶۵ جامبوی اروند ۱۷۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۷۰۱ تومان رقم خورد.

عرضه ۲۹۹۲ تنی گرید ۶۵ پتروشیمی بندرامام هم که به صورت سلف عرضه شده بود، با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت.

در همین حال پلی اتیلن های سبک فیلم بندرامام همچنان مورد توجه بازاریان قرار داشته و با رقابت خریداری شدند، قرار داشتن در فصل مصرف این کالاها یکی از دلایل افزایش تقاضا برای آنها عنوان شده است.

به این ترتیب گرید ۰۲۰ با حجم عرضه ۱۵۰۰ تن ۳۱۳۰ تن تقاضا داشت،قیمت پایه آن ۳ هزار و ۹۰۳ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۹۸۳ تومان بود.

گرید ۰۰۷۵ پتروشیمی بندرامام هم با حجم عرضه ۱۵۰۰ تن، ۳۹۷۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۹۷۰ تومان و میانگین نرخ خرید آن ۴ هزار و ۱۵۴ تومان رقم خورد.

در همین حال پلی استایرن مقاوم ۷۲۴۰ پتروشیمی تبریز که با حجم ۳۵۰ تن ۱۹۷۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۲۱۲ تومان و میانگین نرخ آن هم ۵هزار و ۱۵۷ تومان رقم خورد. پلی استایرن معمولی ۱۵۴۰ پتروشیمی تبریز هم با حجم عرضه ۲۰۰ تن ۳۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۸۱ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۴۹۱ تومان رقم خورد.

در کل حجم معاملات محصولات پلیمری امروز ۳۵ هزار و ۲۳۴ تن رقم خورد، عرضه پلیمرها ۴۲ هزار و ۶۸۷ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۸۵ هزار و ۹۵۴ تن بود.

معامله شکر، ذرت و جو

بنابراین گزارش، علاوه بر محصولات پلیمری، ۲۹ هزار تن وکیوم باتوم، ۳هزار تن لوب کات سنگین، ۵ هزار تن گوگرد گرانوله و ۲۱۷ هزار و ۹۱۷ تن قیر نیز در این تالار داد و ستد شد. همچنین ۳ هزار و ۱۰۰ تن قیر و ۴۴۸ تن عایق رطوبتی در تالار صادراتی بورس کالای ایران معامله شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالا در این روز معامله یک هزار و ۳۷۵ تن شکر سفید، یک هزار و ۳۰۰ تن ذرت دانه ای را تجربه کرد.

علاوه بر این ۶ هزار و ۷۸۵ تن جو دامی در قالب طرح قیمت تضمینی در تالار محصولات کشاورزی مورد معامله قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها