Gold-596x310.jpg

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا طی هفته ای که گذشت بیش از ۵ درصد کاهش داشته و با بیشترین افت هفتگی از سال ۲۰۱۳ میلادی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی این هفته کیتکو ۱۸ اقتصاددان ارشد شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۴ نفر معادل ۷۸ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. ۳ نفر معادل ۱۷ درصد پیش بینی کرده اند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و یک نفر معادل ۶ درصد نیز اعلام کرده است که قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد یافت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو ۴۶۳ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۲۶۴ نفر معادل ۵۷ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. ۱۳۷ نفر معادل ۳۰ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۶۲ نفر معادل ۱۳ درصد نیز گفته اند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.

تحلیلگران اقتصادی وال استریت که در ۱۲ هفته گذشته ۱۰ بار روند قیمت طلا را درست پیش بینی کرده اند، بر این باورند که روند صعودی قیمت طلا علی رغم کاهش اخیر، ادامه خواهد یافت.

برخی تحلیلگران معتقدند که آمارهای اشتغال آمریکا می تواند موجب افزایش قیمت طلا در روزهای آینده شود و برخی دیگر کاهش قیمت طلا را موقتی دانسته و اعلام کرده اند که قیمت این فلز زرد در ادامه با افزایش روبرو خواهد شد.

گزارش سایت طلا می افزاید، برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که قیمت طلا در هفته آینده بین ۱۲۲۰ تا ۱۲۷۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر می تواند مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در ماه های آینده باشد.

نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد. دو نشست فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال وضعیت نرخ بهره و سیاست های پولی این کشور را روشن خواهد کرد. بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو بخواهد در نشست نوامبر نرخ بهره را تغییر دهد.

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها