6312.jpg

به گفته مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی در زمینه‌ شکر با توجه به این‌که برداشت چغندرقند و تولید شکر از این محصول، از سوی کارخانه‌های داخلی آغاز شده و روزانه حدود ۶هزار تن شکر در بورس کالا عرضه می‌شود، هیچ مشکلی وجود ندارد و بازار این محصول رنگ و بوی ثبات و آرامش به خود گرفته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» ، علی قنبری با بیان این‌ که عرضه شکر در خارج از بورس نیز بیش از تقاضا وجود دارد، افزود: شکر عرضه شده در بورس بسیار بیشتر از تقاضاست؛ به گونه‌ای که از عرضه ۶ هزار تنی آن، تنها ۸۰۰ تن از آن معامله می‌شود که البته همین وضعیت عرضه و تقاضای شکر سبب کاهش قیمت‌های عمده‌فروشی و نزدیک شدن آن به قیمت‌های مصوب دولتی است.

شکستن مقاومت خرده فروشی ها

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: قیمت خرده‌فروشی شکر نزدیک به کیلویی ۳۰۰۰ تومان بوده و به نظر می‌رسد خرده‌فروشان در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند، اما شرکت بازرگانی دولتی آنقدر شکر عرضه می‌کند که مقاومت خود در بخش خرده‌فروشی شکسته شود.

قنبری اظهار کرد: شکر برای هیات‌ها و نذورات در ماه محرم تامین شده و حدود ۶ هزار تن از این محصول را به قیمت دولتی به ستاد تنظیم بازار استان‌ها ارسال کردیم که با قیمت کیلویی  ۲ هزار و ۵۲۰ تومان عرضه می‌شود.

 تامین برنج اروگوئه‌ای به قیمت دولتی برای هیات‌های مذهبی

وی گفت: با توجه به بالابودن قیمت برنج داخلی حدود ۲۶ هزار تن برنج اروگوئه‌ای از سوی ستاد تنظیم بازار به استان‌های مختلف ارسال شده و به قیمت کیلویی ۲ هزار و ۸۵۵ تومان عرضه می‌شود که امیدواریم این اقدامات تاثیرات مثبتی در بازار شکر و برنج بگذارد.

به گفته مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی، برنج نیز مانند شکر به قیمت دولتی در بورس عرضه می‌شود و تقاضا برای خرید آن بسیار کمتر از عرضه این محصول است که این نشان می‌دهد هیچ کمبودی برای تامین این محصول نداریم.

 عرضه گندم ۹۳۶ تومانی برای همه صنایع

قنبری همچنین در خصوص برخی اظهارات صنایع مرتبط با آرد و نان و صنایع ماکارونی درباره‌ این‌که گندم به اندازه کافی وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: امسال با توجه به خرید مناسب گندم معمولی و دروم از کشاورزان، صنایع مختلف به هر اندازه‌ای که به گندم دروم نیاز داشته باشند برایشان تامین می‌کنیم، چرا که در بورس و خارج از آن به وفور عرضه می‌شود و قیمتش برای صنایع کیلویی ۹۳۶ تومان از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها