sobhani-ba.jpg

ایران قصد دارد طی سال‌های آینده به صادرات ۲۰ میلیون تن فولاد دست پیدا کند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از بلومبرگ، بهرام سبحانی مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه در مصاحبه ای در دبی اعلام کرده است که این شرکت پس از لغو تحریم ها قصد دارد برای پاسخگویی به نیاز داخلی، تولید خود را در سال آینده بیش از ۲۵ درصد افزایش دهد.

وی گفت: تولید این شرکت از ۷,۵میلیون تن در سال ۲۰۱۶ میلادی تا ۲ میلیون تن دیگر افزایش خواهد یافت. اما تغییری در ۱.۵ میلیون تن فولاد صادراتی صورت نخواهد گرفت چون تولید بیشتر به منظور تأمین نیاز داخلی خواهد بود.

سبحانی اظهار داشت: همه چیز در ایران در حال رونق گرفتن است و روز به روز شاهد افزایش تقاضا هستیم.

رشد اقتصادی سریع تر به معنی نیاز به فولاد بیشتر برای ساخت همه چیز از اتومبیل گرفته تا لوازم خانگی و مصالح ساختمانی است.

به گفته مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه، سرانه مصرف فولاد در ایران از ۲۳۵ کیلوگرم به بالغ بر ۳۰۰ کیلوگرم در چند سال آینده افزایش خواهد یافت. نیاز به فولاد در ایران هم اکنون حدود ۱۹ میلیون تن است و دولت قصد دارد ظرفیت تولید را تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۵۵ میلیون تن برساند.

صادرات ٢٠میلیون تنی فولاد

همچنین سبحانی در پنجاهمین نشست سالانه انجمن جهانی فولاد در دبی عنوان کرد که ایران قصد دارد طی سال‌های آینده به صادرات ۲۰ میلیون تن فولاد دست پیدا کند.

به گفته وی؛ دولت ایران قصد دارد ظرفیت تولید فولاد این کشور را تا سال ۲۰۲۵ به ۵۵ میلیون تن در سال برساند که از این رقم ۳۵ تا ۳۶ میلیون تن فولاد قرار است به مصرف داخلی برسد؛ صادرات فعلی فولاد ایران در حدود ۶ میلیون تن است.

سبحانی اظهار داشت: اگر ظرفیت تولید فولاد ایران به ۵۵ میلیون تن برسد این به آن معنا نیست که تولید نیز در همان سطح خواهد بود. حدود ۵ سال بعد از رسیدن به این میزان ظرفیت، زمان لازم است تا تولید نیز به ۵۵ میلیون تن برسد.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه در پایان گفت: کشورهای همسایه ایران در جنوب و شرق این کشور تولید فولاد ندارند و بازارهای خوبی محسوب می‌شوند و با توجه به احتمال حل تنش‌ها در خاورمیانه داشتن ظرفیت صادراتی برای تامین نیازهای بازار این منطقه ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها