فولاد.jpg

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، پیش بینی می شود که تقاضای فولاد جهان بر خلاف کاهش ۳درصدی در سال ۲۰۱۵ ، در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب ۰.۲ و ۰.۵درصد افزایش یابد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انجمن جهانی فولاد پیش بینی کرد که تقاضای فولاد در سال ۲۰۱۶ به یک میلیون و ۵۰۱ هزار تن و در سال ۲۰۱۷ به یک میلیون و ۵۱۰ هزار تن افزایش یابد.  انجمن جهانی فولاد گزارش داد: تقاضای فولاد در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه(به جز چین) به ترتیب با رشد ۲ درصدی و ۴ درصدی در سال های۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پیش بینی شده است.

 انتظار می رود که در کشور های توسعه یافته تقاضای فولاد در سال۲۰۱۶با ۰.۲درصد رشد به۳۹۹میلیون و ۵۰۰هزار تن  و در سال ۲۰۱۷ با ۱.۱ درصد رشد به   ۴۰۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن افزایش یابد.

 بنا بر این گزارش، تقاضای فولاد خاورمیانه بر خلاف افت ۱.۲ درصدی در سال ۲۰۱۵، در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب ۰.۳ و ۰.۱ افزایش خواهد یافت. همچنین تقاضای فولاد در کشورهای عضو MENA و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ به ترتیب ۰.۶ و ۰.۸ و در سال ۲۰۱۷ به ترتیب ۱.۲ و ۱.۴ افزایش خواهد یافت.

 سرمایه گذاری جهانی ضعیف باقی خواهد ماند

 در کشورهای پیشرفته برخلاف نرخ بهره پایین، سرمایه گذاری به دلیل چشم انداز نامعلوم آینده تقاضای فولاد همچنان ضعیف باقی خواهد ماند. در کشورهای نو ظهور و در حال توسعه نیز قیمت های پایین کالا ، تنش های ژئوپولتیکی  و بدهی های بالای شرکت ها سرمایه گذاری در این بخش را تضعیف خواهد کرد.

 کاهش تقاضای چین

 رشد ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۱۶ به کمترین میزان خود از سال ۱۹۹۰ خواهد رسید. اما با اقداماتی که از سوی دولت این کشور انجام خواهد شد از جمله افزایش مخارج زیرساختارها و فروش خودرو، کاهش تقاضا در سال  ۲۰۱۶نسبت به پیش بینی انجمن جهانی فولاد در  آوریل ۲۰۱۶ از شدت کمتری برخوردار خواهد بود.

 انجمن جهانی فولاد ، تقاضای فولاد چین در سال های ۲۰۱۶ و  ۲۰۱۷  را به ترتیب با ۰.۱ و ۰.۲ افزایش پیش بینی کرد. تقاضای فولاد در کشورهای عضو ASEAN نیز افزایش خواهد یافت.

 ده کشور برتر مصرف کننده فولاد

 در گزارش انجمن جهانی فولاد، ده کشور برتر مصرف کننده فولاد از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷  اعلام شده است که بر اساس این گزارش چین، ایالات متحده امریکا و هند به ترتیب در رتبه اول تا سوم جای گرفتند و ژاپن، کره جنوبی، روسیه، آلمان، ترکیه، مکزیک و برزیل نیز به ترتیب رتبه چهارم تا دهم در مصرف فولاد را به خود اختصاص دادند.

 پیش بینی می شود که چین با ۲ درصد کاهش مصرف فولاد نسبت به سال ۲۰۱۶ ، ۶۵۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن فولاد در سال ۲۰۱۷ مصرف خواهد کرد. این در حالی است که مصرف فولاد در ایالات متحده و هند در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ به ترتیب ۳ درصد و ۵.۷درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: دنیای معدن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها