BrowserPreview_tmp (2).png

طی هفته گذشته با توجه به حمایت ۱۲۵۰ اونس طلا، و عدم شکست این سطح منجر به رشد چند دلاری تا پایان هفته گردید، این در شرایطی است که در حال حاضر بهای اونس طلا در محدوده حمایت ۱۲۶۳ در پایان معاملات بازار جهانی قیمت خورده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در بازار داخل با تقاضای زیاد در سکه نقدی شاهد بودیم و عدم شکست سطح حمایتی اونس و سطح ۱۰۸۰ سکه نقدی، و شکل گیری سناریو اصلاحی در سکه نقدی تا دامنه ۱۱۰۰ نوسان داده است.و در این هفته باید دید مجدد اونس طلا همچنان رنج است یا شکستی برای نوسان بهتر ایجاد می کندیا خیر؟

تحلیل تکنیکال اونس طلا

درحال حاضر اگر بخواهیم وضعیت کلی اونس طلا را شرح دهیم، دیده می شود که دو سطح بسیار مهم در کنار قیمت فعلی قرار دارند که شامل مقاومت ۱۲۷۷ و حمایت ۱۲۵۰ است، که شکست این اعداد اهداف مشخصی در پیش خواهد داشت.

در تایم روزانه چنین است:

  1. حالت افزایشی: شکست ۱۲۷۷ هدف ۱۳۰۰ و اهداف میانی ۱۲۸۸ ۱۲۹۷

  2. حالت کاهشی: شکست ۱۲۵۰ هدف ۱۲۲۰ و اهداف میانی ۱۲۴۰ ۱۲۳۵

در تایم ۴ ساعته:

  1. حالت افزایشی: شکست صعودی در سطح ۱۲۶۸ هدف ۱۲۷۷ و هدف میانی ۱۲۷۳

  2. حالت کاهشی: شکست نزولی در سطح ۱۲۶۲ هدف ۱۲۵۰و هدف میانی ۱۲۵۶


نکته: شایان ذکر است که سناریو های ارائه شده تثبیت قیمتی در شکست نیازمند است.

تحلیل سکه نقدی

در سکه نقدی هم شاهد برگشت و حمایت قیمت در سطح ۱۰۸۰۰۰۰ بودیم که این سطح با توجه به جبه گیری در بازار داخل توانست با شکست ۱۰۹۰۰۰۰ به رشد دامه دهد.در حال حاضر بین دو سطح کلیدی ۱۱۰۰۰۰۰ و ۱۰۹۰۰۰۰ قرار دارد.و با توجه به تحلیل اونس طلا هر سناریو می تواند انجام گردد.

آنچه که در قیمت دیده می شود ادامه رشد قیمت تا ۱۱۰۰۰۰۰ است که بعد از رسیدن به این سطح با توجه به شکست صعودی در اونس طلا می تواند تا ۱۱۰۷۰۰۰ ادامه دهد. و شکست نزولی در سکه نقدی ۱۰۹۰۰۰۰ و ۱۰۸۰۰۰۰ است که تا زمانی که این دو سطح شکسته نشود کاهشی نخواهیم داشت.


تحلیل آتی سکه تحویل اردیبهشت ۹۶

با توجه به الگوی سروشانه در نمودار ۴ ساعته احتمال تکمیل الگو با توجه به برگشت قیمت از ۱۱۵۸۰۰۰ و شکست سطح ۱۱۶۲۰۰۰ و ۱۱۶۵۰۰۰ هدف این الگو ۱۱۷۳۵۰۰ و هدف میانی ۱۱۶۹۰۰۰ است. و باید توجه داشت که از دست رفتن ۱۱۵۸۰۰۰ این الگو را نامعتبر می سازد و باید منتظر شکست سطح۱۱۶۲۰۰۰- ۱۱۶۵۰۰۰ برای رشد قیمت باشیم.

برای کاهش و نوسانگیری در قیمت باید منتظر شکل گیری و شکست ۱۱۵۴۰۰۰ به سمت پایین باشیم؛ و هدف شکست ۱۱۵۴۰۰۰ شامل ۱۱۴۷۰۰۰ و ۱۱۴۵۰۰۰ پیش بینی می شود.



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها