IMG_6487.jpg

حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۴ هزار و ۹۴۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵۷۹ میلیارد ریال رسید که رشد ۳۱۹ درصدی را نسبت به معاملات روز یکشنبه گذشته تجربه کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم معاملات آتی سکه طی روز یکشنبه به یک هزار و ۱۷۸ قرارداد رسیده بود که این میزان حجم با رشد ۳۱۹ درصدی به ۴ هزار و ۹۴۷ قرارداد طی روز شنبه رسید.

بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با رشد نرخ رو به رو شد که به گفته کارشناسان عامل اصلی آن، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی رسیدن آن به سطح ۱۲۶۵ دلاری بوده است.

از طرفی بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران طی روز دوشنبه در چهار سر رسید مثبت و در سر رسید اردیبهشت ماه منفی بود.

بر این اساس قیمت سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و ۱۰۲ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۸درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با رشد ۰/۱۲ نسبت به روز یکشنبه گذشته به قیمت یک میلیون و۱۲۰ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۴۱ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۱۶درصدی رو به رو شد. این در حالی است که سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با افت قیمت ۰/۰۱ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۱درصدی را به ثبت رساند.

در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

با رشد قیمت دلار طی روز دوشنبه، خریدهای سکه‌بازان نیز افزایش یافت، به‌طوری‌که فلز گرانبهای داخلی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با ۷ هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و ۱۰۳ هزار تومان رسید. با این رشد، سکه برای اولین بار از ۱۴ مهر بالای مرز یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان معامله شد. رشد سکه در حالی رقم خورد که بهای اونس در بازارهای جهانی نشانه افزایشی خاصی از خود بروز نداده بود و تا ساعت ۳ بعدازظهر بیشتر در میانه محدوده هزار و ۲۶۰ دلار حضور داشت. با این حال، بازار سکه بیشتر در جهت حرکت دلار حرکت کرد. البته به گفته فعالان، معامله‌گران سکه به روند اونس در هفته جاری امیدوار هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها