طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی که روز سه شنبه به بالاترین سطح در ۳ هفته اخیر رسیده بود، امروز چهارشنبه نیز تحت تاثیر رشد تقاضای فیزیکی در بازار هند، به روند صعودی خود ادامه داده است.

به گزارش « پایگاه خبری بورس کالای ایران» تقاضای طلا در بازار هند در آستانه فصل جشن های سراسری با افزایش نسبی روبرو شده و این مساله تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی این فلز زرد داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۷۵ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز برای لحظاتی به بیش از ۱۲۷۶ دلار رسیده بود. این بالاترین قیمت طلا از ۵ اکتبر تاکنون به شمار می رود.

شاخص سهام در بازار بورس آمریکا نیز با کاهش نسبی روبرو شده و ارزش دلار نیز پس از اظهارات مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس با افت همراه شده است. کارنی نسبت به ادامه اجرای های انبساطی از سوی بانک مرکزی انگلیس ابراز تردید کرده است.

این در شرایطی است که بریتانیا در مسیر خروج از اتحادیه اروپا قرار دارد و نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور مطرح شده است.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: بانک مرکزی اروپا از این مساله آگاه است که اجرای سیاست های انبساطی هزینه های زیادی را به بخش مالی وارد کرده و شاید ترجیح دهد که سیاست نرخ بهره منفی را برای مدت زمان زیادی ادامه ندهد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی برگزاری ۲ نشست فدرال رزور آمریکا در ماه های نوامبر و دسامبر و انتخابات ریاست جمهوری ۸ نوامبر می تواند مهمترین تاثیر را بر روند قیمت طلا  و ارزش دلار طی هفته های آینده داشته باشد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۳۴ درصد افزایش به بیش از ۹۵۶ تن رسیده است. تازه ترین آمارهای اقتصادی نیز نشان می دهد که قیمت مسکن در آمریکا از ابتدای امسال تا اوت بیش از ۵.۱ درصد رشد داشته است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین نیز عام موثر و مهمی بر قیمت طلا خواهد بود. نگرانی ها نسبت به تبعات منفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز تاثیر زیادی بر بازار ارز و طلا خواهد داشت.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها