lending-shophero.jpg

عمده متغیرهای بازار سکه طلا امروز (چهارشنبه) در فاز افزایشی قرار داشت تا سکه در بازار نقدی و آتی نوسان مثبتی را ثبت کند، البته این در شرایطی است که سکه سر رسید تیرماه ماه با افت بسیار اندک در بازار آتی تک روی کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی معاملات امروز بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با رشد نرخ رو به رو شد که به گفته کارشناسان عامل اصلی آن، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی رسیدن آن به سطح ۱۲۷۵ دلاری بوده است.

به این ترتیب بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران طی معاملات امروز در چهار سر رسید مثبت و در سر رسید تیر ماه منفی بود.

بر این اساس قیمت سکه امروز در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۳۹ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با رشد ۰/۱۵ نسبت به روز سه شنبه گذشته به قیمت یک میلیون و۱۱۲ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۰۹ درصدی رو به رو شد. از سویی سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با رشد قیمت ۰/۰۵ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان به فروش رسید.این در حالی است که در پایان سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۸۳ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۰۶ درصدی را به ثبت رساند.

از سویی حجم معاملات آتی سکه امروز در بورس کالای ایران به ۳ هزار و ۴۴۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵۷۹ میلیارد ریال رسید.

در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

 امروز چهارشنبه، قیمت سکه بهارآزادی، سکه امامی، نیم‌سکه، ربع‌سکه و هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار نقدی نسبت به روز گذشته با افزایش همراه شده است.

‌ به این ترتیب قیمت سکه بهارآزادی و سکه امامی به ترتیب با افزایش ۲۰۰۰ و ۱۸۰۰ هزار تومانی خود معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسیدند.

همچنین نیم‌سکه و ربع‌سکه به ترتیب سه و دو هزار تومان رشد کرد و با قیمت‌های ۵۶۱ و ۲۹۶ هزار تومان معامله شدند.

همچنین هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز، با قیمت ۱۱۱ هزار و ۱۶۵ تومان به فروش می‌رسد که نسبت به روز گذشته، ۸۱ تومان افزایش یافت.

این در حالی است که قیمت سکه گرمی نسبت به روز گذشته تغییر نکرد و ۱۸۶ هزار تومان قیمت داشت.

معامله ۳۸ سکه در قالب گواهی سپرده

حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به ۳۸ سکه به ارزش ۴۲۱ میلیون ریال رسید.

نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و ۱۰۵ هزار تومان درج شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها